شما اینجا هستید
آخرین اخبار » پیمان شانگهای فرصت مناسب توسعه اقتصادی و فناوری برای ایران

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با رادیو گفتگو در خصوص وضعیت تجارت بین المللی ایران با توجه به عضویت در پیمان همکاری های شانگهای گفت: شانگهای اتحادیه است شامل برخی کشورهای آسیایی و روسیه که اساسا بخاطر مسائل سیاسی و امنیتی پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمان همکاری های شانگهای به سمت استفاده از فرصت های تجاری و اقتصادی می رود گفت: برخی از کشورهای عضو، مشارکت ها و همکاری های اقتصادی را در حوزه تجارت آزاد، تامین مالی و مسائل علمی و فناوری آغاز کرده اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به شکل گیری کمیته های مختلف در پیمان همکاری های شانگهای گفت: هم اکنون در کمیته علم و فناوری کشورها عضو، مشارکت فعال دارند و به صورت هم افزایی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هنوز پایه های اقتصادی شانگهای شکل نگرفته است گفت: اگر پایه ها شکل گرفته بود، ورود ما دشوار می شد اما اکنون که پایه ها شکل نگرفته است، حتی می توانیم در برخی زمینه ها محور شویم.

پیمان پاک با اشاره به پیشنهادات رئیس جمهور در آخرین اجلاس شانگهای گفتک با توجه به حضور بزرگترین تولیدکنندگان انرژی و بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در این پیمان، فرصت مناسبی پیش روی ایران قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات