شما اینجا هستید
آخرین اخبار » مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی نیوز: ‌این نشست محرمانه در حالی سه شنبه هفته گذشته برگزار شد که مهلت مقرر شده ۱۸ آوریل (فروردین) برای تصمیم گیری ایالات متحده در مورد اعمال مجدد تحریم‌ها بر صنعت نفت ونزوئلا بسیار نزدیک است.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن ‌رییس جمهوری آمریکا، متعهد شده‌ است در پاسخ به آنچه واشنگتن به عنوان شکست مادورو در اجرای تعهدات خود برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در اواخر سال جاری می داند، ‌تحریم های نفتی علیه این کشور را بار دیگر اعمال کند.

دولت بایدن هشدار داده است در صورتی که رئیس جمهوری ونزوئلا در اجرای وعده‌هایش برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ ژوئیه (هفت مرداد) پیشرفتی ایجاد نکند، ‌تحریم‌های نفتی که در ماه اکتبر (مهرماه) تعلیق کرده بود را ‌دوباره اجرایی خواهد کرد.

این گزارش افزود: ایالات متحده در ماه اکتبر (مهرماه) در واکنش به توافق انتخاباتی بین دولت مادورو و مخالفانش، کاهش جزئی را در اعمال تحریم‌ها علیه ونزوئلا اعمال کرده بود. این در حالی است که آمریکا ادعا می کند دولت مادورو موانع بزرگی را برای مشارکت ائتلاف اپوزیسیون از جمله نامزد اصلی آن، ماریا کورینا ماچادو، ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، تعامل دیپلماتیک دولت بایدن با مادورو و کاهش تحریم‌های ایالات متحده نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ از سیاست «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود.

اکنون با توجه به مذاکرات هفته گذشته آمریکایی‌ها و هشدار برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت های جهانی نفت و سرازیر شدن بیش از پیش مهاجران ونزوئلائی به سمت مرز ایالات متحده و مکزیک تشدید شده است.

گفتنی است پس از اینکه دادگاه عالی ونزوئلا ممنوعیت انتخاباتی ماچادو به دلیل حمایت وی از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و اتهامات فساد مالی او را تایید کرد، ایالات متحده در ژانویه گذشته (دی ماه) برخی تحریم‌های غیرمرتبط با انرژی را دوباره علیه کاراکاس اعمال کرده است.

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات