شما اینجا هستید
آخرین اخبار » شهرسازی و افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در پایتخت به تحول نیاز دارد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایرنا، امیرکیوان صالحی روز چهارشنبه در نشست جامع بررسی راهکارهای افزایش تاب‌آوری شهر تهران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و نخبگان مهندسی زلزله در محل شورای شهر پایتخت، اظهارداشت: افزایش تاب‌آوری به مفهوم افزایش سطوح آمادگی، هماهنگی، پایداری و در نهایت بازیابی سریع پس از ایجاد خرابی‌ها است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، ارائه راهکارهایی در حوزه‌های مختلف درباره ارتقای وضعیت سازه‌ها و افزایش تاب‌آوری پایتخت هنگام وقوع زلزله است.

این استاد دانشگاه گفت: تاکنون تحقیقات و پژوهش‌های زیادی درباره این مساله در سازمان‌های مختلف انجام شده است و یکی از وظایف کارگروه افزایش تاب‌آوری تهران در برابر زلزله تجمیع و بررسی این مطالب و تهیه برنامه‌ جامع برای اجرای طرح‌هایی است که تاکنون عملی نشده است.

شهرسازی و افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در پایتخت به تحول نیاز دارد

وی ادامه داد: راهکارهای ارائه شده مدیران و اساتید، امروز در حوزه مدیریت شهری و در حوزه علمی در این نشست جمع‌بندی شد و در تنظیم برنامه جامع افزایش تاب‌آوری شهر تهران در برابر زلزله مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

صالحی یادآور شد: کارگروه افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در برابر زلزله از سال گذشته در مجموعه کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تشکیل شده است و نشست بعدی آن در مهر برگزار می‌شود.

این استاد دانشگاه از پژوهشگران جوان و متخصصان این حوزه خواست تا نقطه نظرات و پیشنهادهای تخصصی و کارشناسی خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات