شما اینجا هستید
آخرین اخبار » رکورد حجم معاملات بورس کالا شکسته شد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از  اگزیم نیوز به نقل از بورس کالا، رکورد تاریخی حجم معاملات سالانه بازار فیزیکی بورس کالا که به معامله ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۱ اختصاص داشت از ابتدای امسال تا ۱۵ دی ماه جاری شکسته شد تا مبادله ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار تن محصول در بازار سرمایه ثبت شود و تامین مواد اولیه تولید نیز جریان یابد.

از ابتدای سال‌جاری تا پایان ۱۵ دی ماه در مجموع ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۳۶۵ تن انواع کالا در بازار فیزیکی بورس کالا معامله شد. این در حالی است که حجم معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در پایان دوازده ماه سال گذشته، ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۱۵ تن محصول بود.

همچنین ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا از ابتدای سال تا ۱۵ دی ماه به ۱۱۳۱ هزار میلیارد تومان رسید تا حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۲۹ و ۶۸ درصدی مواجه شود.

پرفروش‌ترین محصولات تالار صنعتی و معدنی

افزون بر این، روند معاملات تالارهای مختلف بورس کالا از ابتدای سال‌جاری تا ۱۵ دی ماه نشان می‌دهد که تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بیشترین حجم معاملات را با معامله ۹۷ میلیون و ۳۷۶ هزار تن محصول به ارزش ۷۳۴ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. حجم و ارزش معاملات این تالار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۸ درصدی و ۸۴ درصدی مواجه شده است.

همچنین سیمان با معامله ۵۰ میلیون و ۴۵۴ هزار تن، سنگ آهن با معامله ۲۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تن، فولاد با دادوستد ۱۵ میلیون و ۴۴۲ هزار تن و آهن اسفنجی با معامله ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار تن، پرفروش ترین محصولات تالار صنعتی و معدنی بودند.

رشد حجم و ارزش تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

در تالار فرآورده‌های نفتی نیز در مدت مذکور ۱۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۹ درصدی و ۷۶ درصدی حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد. به این ترتیب در این تالار ۵ میلیون و ۷۷۹ هزار تن قیر، ۵ میلیون و ۶۲۹ هزار تن وکیوم باتوم، یک میلیون و ۷۱۶ هزار تن لوب کات و ۴۰۹ هزار تن گوگرد، محصولات با بیشترین حجم فروش بودند.

در عین حال، در تالار محصولات پتروشیمی نیز ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۳ همت داد و ستد شد که شامل ۴ میلیون و ۳۲ هزار تن مواد پلیمری و یک میلیون و ۴۹۷ هزار تن مواد شیمیایی بود. حجم و ارزش معاملات این تالار نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۳ درصدی و ۳۲ درصدی حجم و ارزش مواجه شد.

همچنین در تالار محصول‌های کشاورزی نیز ۱۱ تن محصول به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان و در بازار فرعی یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۸.۹ همت مورد معامله قرار گرفت. از ابتدای سال تا ۱۵ دی ماه همچنین ۲ هزار و ۳۶۷ دستگاه خودرو به ارزش ۳ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان در تالار خودرو بورس کالا دادوستد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات