شما اینجا هستید
آخرین اخبار » سواد مالی پیش نیاز ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه

به گزارش ‘صدای صادرات‘  از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی حمیدان‌پور،کارشناس صنعت هوایی طی مصاحبه ای با بیان اینکه ذات بازار سرمایه فوق‌العاده است، گفت: به طور کلی بورس و بازار سرمایه نسبت به محل‌های سرمایه‌گذاری دیگر بسیار مناسب و مفیدتر است.
وی با اعلام اینکه داشتن سواد مالی پیش نیاز ورود سرمایه‌گذاران به بازار است، عنوان کرد: با توجه به‌اینکه بورس لازمه اقتصاد هر کشور به شمار می‌آید، بنابراین بهتر است مردم ضمن داشتن سواد مالی مورد نیاز برای ورود به این بازار، روش غیر مستقیم را برای ورود به بازار انتخاب کرده و با کمک گرفتن از ابزارهای مالی جدید که در بازار تعریف شده‌اند نسبت به سرمایه‎ گذاری اقدام کنند.

گسترش آگاهی و دانش مردم از بازار سرمایه
حمیدان‌پور با اشاره به اینکه برای سرمایه‏‌گذاری در بازارهای مالی نیاز به حداقلی از سطح سواد مالی نیاز است، اظهار داشت: اتفاقات دو سال گذشته در بازار سرمایه نشان از نبود آگاهی و دانش مردم از بازار سرمایه بوده که به نظر می‌رسد در این زمینه رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما باید نسبت به آموزش مردم برای ورود به بازار و همچنین آگاهی‌بخشی آنان اقدام کنند.
این کارشناس ادامه داد: موضوع سواد مالی در کشورهای دیگر ضرورتی برای ورود مردم و سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه است اما ورود غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر ابزارها صورت می‌گیرد.
حمیدان‌پور با تاکید بر اینکه باید ارتباط مردم و جامعه با بازار را بیش از پیش گسترش دهیم، اظهار داشت: برگزاری برخی نمایشگاه‌ها در عرصه بورس کمک بزرگی برای بازگشت اعتماد دوباره مردم و جامعه به بازار سرمایه است. مردم نیز باید سواد مالی خود را نسبت به بازار ارتقاد دهند تا اعتماد از دست رفته بازیابی و بازسازی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات