شما اینجا هستید
آخرین اخبار » سفارت فرانسه برای تسهیل صدور ویزای رانندگان ترانزیت و تجار ایرانی آماده است

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ،  در تازه‌ترین نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران با حضور رئیس و معاون بخش اقتصادی سفارت فرانسه، مدیر ارزیابی و توسعه اقتصادی این سفارت، نمایندگان و فعالان بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی، پیمانکاران صنعت نفت، نیروگاه‌داران تجدیدپذیر، سندیکای صنعت برق، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی و انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران برگزار شده و موضوعات و ظرفیت‌های مختلف همکاری مشترک فعالان حوزه انرژی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست نمایندگان واحدهای تولیدی بخشی تعاملات گذشته خود با کشور فرانسه را یادآوری کرده و گفتند: اگرچه در گذشته همکاری‌های خوبی با شرکت‌های فرانسوی وجود داشته است؛ اما متاسفانه این شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های بزرگ فرانسوی به محض متوقف شدن برجام از بازار ایران خارج شدند.

نماینده سفارت فرانسه در پاسخ گفت: همچنان بخشی از فعالان اقتصادی این کشور در حوزه‌های غذایی، صنایع خودروهای سنگین و دارو در ایران حضور داشته و در حال همکاری هستند. بنابراین همکاری‌ها کاملاً متوقف نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد دو کشور به زودی در روابط اقتصادی خود بازنگری کنند.

یکی از فعالان اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل به مشکلات اخذ ویزای کشور فرانسه برای رانندگان ترانزیت اروپا اشاره کرد که نماینده سفارت فرانسه گفت: حتماً به این موضوع رسیدگی و مشکل رفع خواهد شد.

در ادامه نماینده سفارت فرانسه از آمادگی این سفارتخانه برای تسهیل صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایران خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایط بازرگانان و تجار ایرانی برای رفت‌وآمد به فرانسه مناسب باشد و آن‌ها بتوانند همتایان اقتصادی خود در فرانسه را راحت‌تر شناسایی کنند.

نماینده یکی از تشکل‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر هم با تأکید بر اینکه این صنعت شامل هیچ‌گونه تحریمی نیست خواستار همکاری بیشتر در این حوزه شد. همچنین طرفین بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه بهینه‌سازی، کاهش کربن، صدور گواهی‌های کربن، تعامل در افزایش تولید چاه‌های نفت تأکید کردند.

در این راستا مقرر شد که ظرف کمتر از یک ماه با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، اولویت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور برای همکاری به فعالان و تشکل‌های اقتصادی دو طرف معرفی شود.

آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی نیز از سفیر و وابسته بازرگانی کشور فرانسه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی تجدیدپذیرها که قرار است به ریاست کمیسیون انرژی اتاق ایران در بهمن‌ماه امسال برگزار شود، دعوت کرد.

منبع: اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات