شما اینجا هستید
آخرین اخبار » اختصاص یارانه تا ۵٠٠ میلیون تومان برای تجاری‌سازی فناوری‌ها در نمایشگاه پژوهش و فناوری

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری ایلنا، امید رضایی‌فر طی مصاحبه ای گفت برای تشویق واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان که فناوری در نمایشگاه ارایه کرده اند و تقاضایی برای محصول آنها وجود دارد، یارانه تجاری سازی به این شرکت ها یا واحدهای فناور مستقر در پارک های علم و فناوری یا مراکز رشد وابسته به وزارت علوم بر اساس تفاهم نامه آنها تعلق می گیرد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: تفاهم نامه باید در مدت برگزاری نمایشگاه (۱۹ تا ۲۲ آذر) منعقد شده و فناوری باید در سطح آمادگی ۶ تا ۸ باشد.

رضایی فر هدف از اعطای این یارانه را زمینه سازی و تسهیل تجاری سازی فناوری ها اعلام کرد و افزود: تفاهم نامه های منعقد شده توسط گروهی ارزیابی می شود و به هر فناوری میزان مشخصی یارانه بر اساس معیارهای مختلف تعلق می گیرد، ولی سقف این یارانه از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر نیست.

وی ادامه داد: فناوری ارایه شده نباید تاکنون تجاری سازی شده باشد و باید تایید شورای پذیرش پارک علم و فناوری یا مرکز رشد وابسته به وزارت علوم را داشته باشد. همچنین نباید نمونه آن فناوری وجود داشته باشد. مصرف کننده و طرف خریدار فناوری باید تعهد خرید را بدهد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فناوری و نوآوری وزارت علوم در مورد زمان اعطای این یارانه نیز توضیح داد: معمولا بعد از ارزیابی ها و تا یکی دوماه بعد از نمایشگاه، میزان یارانه و منتخبان مشخص می شوند.

رضایی فر در مورد منابع این یارانه نیز گفت: منابع وام را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با همکاری هم پرداخت می کنند. این یارانه تا سه سال قبل پرداخت می شد ولی در دوران کرونا پرداخت آن متوقف شد.

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از ۱۹ آذر ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در محل نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد و تا سه شنبه (۲۲ آذر) برپا خواهد بود.

پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز رشد، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه خود را عرضه می کنند. همزمان با این نمایشگاه چهارمین دوره نمایشگاه تستا و دهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت نیز در محل نمایشگاه بین المللی برپا شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات