شما اینجا هستید
اصلی-اسلایدر » مزایده‌ نام‌‌های کاربری خاص در تلگرام

به گزارش ‘صدای صادرات‘  از ‌تجارت‌نیوز، سرویس پیام‌‌‌رسان تلگرام (Telegram)، به تازگی اعلام کرد که آماده‌سازی و توسعه بازار خود (Marketplace) برای مزایده‌ی نام‌های کاربری را به پایان رسانده است. زمان افتتاح این بازار مختص به تلگرام به‌زودی اعلام خواهد شد.
بازار جدید تلگرام
این پیام‌رسان، از مرداد سال جاری ایده‌هایی درباره‌ی ایجاد بازاری برای مزایده‌ی نام‌های کاربری خاص و رند را ارائه کرده بود. در این بازار از توکن‌ غیرقابل تعویض (NFT)، استفاده نمی‌شود. تلگرام در خبری رسمی اعلام کرده است که فاز توسعه این بازار رو به اتمام است. این طرح توسط پاول دورف برای ایجاد بازاری که از قرارداد‌های هوشمند مشابه ان‌اف‌تی بهره می‌گیرد طراحی شده است.
تکنولوژی مزایده‌ تلگرام
ایده‌ی مزایده نام‌های کاربری رند، زمانی مطرح شد که تلگرام در مزایده‌ نام‌های دامین بر روی شبکه‌ی خود به نام The Open Network که به اختصار TON گفته می‌شود موفق ظاهر شد. این شبکه، یک بلاک‌چین لایه اول است که توسط شرکت تلگرام ساخته شده است.
در مزایده‌ جدید نام‌های کاربری که در آینده‌ی نزدیک برگزار خواهد شد، کاربران می‌توانند نام‌های کاربری را در مزایده خریداری کنند و در صورت تمایل به انتقال نام‌ کاربری به شخصی دیگر، خریدار می‌تواند با استفاده از معاملات دارای امنیت (Protected deals)، که مالکیت آنها در قراردادهای هوشمند مشابه ان‌اف‌تی به آنها واگذار شده است، نام کاربری را انتقال دهند. پاول دورف در ادامه مطرح کرده است که ایموجی‌ها، استیکر‌ها و کانال‌های تلگرامی نیز ممکن است در آینده به این بازار اضافه شوند.
شبکه TON چیست؟
شبکه‌ی TON، شبکه‌ای غیرمتمرکز و متعلق به پیام‌رسان تلگرام است. این شبکه مقدمه ورود تلگرام به دنیای رمزارز و وب۳ بوده است.  شبکه TON قادر است میلیون‌ها کاربر را به صورت همتا به همتا به یکدیگر متصل کند.
با کمک شبکه‌ی ساخته شده توسط تلگرام، می‌توان میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را با امنیت انجام داد. کوین این شبکه، Toncoin نام دارد که در زمان نگارش این مطلب، با قیمت ۱.۳۷ دلار در بازار معامله می‌شود. این شبکه دارای کیف‌پول مخصوص خود به نام TON Wallet نیز است که به کاربران اجازه‌ی انجام معاملات بر روی بلاک‌چین و بدون نیاز به واسطه‌ها را می‌دهد.
ویژگی شبکه TON
این شبکه، کمی پیچیده‌تر از شبکه‌های متداول در دنیای رمزارز‌ها است. در دل شبکه‌ی TON، چندین شبکه در حال فعالیت هستند. این شبکه‌ شامل Masterchain، Workchain و Shardchain است. یکی از ویژگی‌های متمایز‌کننده‌ی TON، چند زنجیره‌ای بودن شبکه‌ی آن است. دیگر ویژگی خاص این شبکه، مقیاس پذیری بالای آن است. به دلیل طراحی خاص این شبکه، Ton به صورت مداوم رشد می‌کند اما کارایی آن کاهش نمی‌یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات