شما اینجا هستید
آخرین اخبار » پایان وقفه ۱۳ ساله برای مجوز فعالیت کارگزاری‌های جدید

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل کارگزاری جدیدالتاسیس پویان طی مصاحبه ای با بیان اینکه آخرین مجوز صادر شده برای شرکت‌های کارگزاری مربوط به سال ۱۳۸۸ بوده، اظهار کرد: پس از گذر ۱۳ سال یک شرکت کارگزاری جدید به جمع نهادهای مالی افزوده شده است.

محمدعلی شریفی‌نیا ادامه داد: شرایط بازار سرمایه و حجم فعالیت در این بازار طی مدت ۱۳ سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ بنابراین، ورود نهادهای مالی با ایده‌های نو و نیروی انسانی متخصص و ماهر یک ضرورت برای این بازار به‌شمار می‌رود. از طرف دیگر، شفاف شدن روند فرایندها در بازار سرمایه، به فعالان بازار انگیزه بیشتری برای مشارکت می‌دهد.

او با اشاره به ۱۰۸ کارگزاری که تا پیش از کارگزاری جدیدالتاسیس در بازار سرمایه مشغول به فعالیت بودند، تصریح کرد: مروری بر عملکرد شرکت‎های کارگزاری‌ نشان می‌دهد که در عمل حدود ۲۰ درصد از کارگزاری‌ها عمده فعالیت را بر عهده دارند، بنابراین، صدور مجوزهای جدید برای شرکت‌های کارگزاری موجود نقطه‌عطفی به‌شمار می‌رود تا آنها نیز به شیوه پویا و موثرتری به ارائه خدمات بپردازند.

مدیرعامل کارگزاری پویان، تکامل صنعت کارگزاری در شرایط فعلی را یک ضرورت خواند و افزود: شرکت‌های کارگزاری‌ با توجه به ماهیت وجودی‌شان در راس بازار سرمایه قرار دارند؛ بنابراین، توسعه و تکامل در این صنعت، رشد و پیشرفت بازار سرمایه را به همراه دارد و این صنعت با ابزارها و خدمات نوین و فرایندهای نوآورانه‌ای که می‌تواند ایجاد کند قادر است بستری را فراهم کند تا هر کس سهم خود از بازار را به دست بیاورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات