شما اینجا هستید
آخرین اخبار » علت شکست بیش از پنجاه درصد کسب و کارهای کوچک و متوسط فرد کارآفرین است

به گزارش ‘صدای صادرات‘، امیر حسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت معدن و تجارت در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار در جمع خبر نگاران گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از پنجاه درصد علت شکست کسب وکارهای کوچک، خود کارآفرین و توانایی فردی و مهارت های روانشناختی ایشان است. در کسب وکارهای بزرگ، این علت حدود ۳۵ درصد است.
وی با اشاره به آمار فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و بیکاری در بین این فارغ التحصیلان تاکید کرد: ما به روانشناسی کسب و کار در کشور برای توسعه کسب وکار نیاز داریم و وجود بیش از دویست هزار دانشجوی روانشناسی در مقاطع مختلف تحصیلی، یک ظرفیت بزرگ برای اشتغال کشور و کمک به توسعه و راه اندازی مراکز کسب و کار کشور است.

اسدی با اشاره به برخی آمار غیر رسمی از تعداد یک ونیم میلیون پرونده مرتبط به کسب وکار در محاکم قضایی خبر داد و افزود: اگر باز به آمار سری بزنیم، صحبت از پانصد هزار فارغ التحصیل حقوقی در کشور در میان است و تعداد کمی از این ها وکیل یا قاضی میشوند. و با وجود بیش از سه ونیم میلیون صنف و صنعت در کشور نی توان از ظرفیت این افراد در مشاوره حقوقی برای کسب و کارها استفاده کرد.
اسدی با بیان اینکه تامین مالی یکی از مشکلات دیگر کسب وکارهاست، افزود: برای رفع چنین مشکلاتی باید فرهنگسازی خدمات کسب و کار در کشور توسعه یابد.
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت به نمایشگاه خدمات کسب و کار اشاره کرد و افزود: برگزاری رویداد و جلسه پرسش و پاسخ های صنعتگران، کارآفرینان و صاحبان کسب وکارها با اساتید کارآفرینی، و مدیران ذیربط دولتی، برگزاری رویداد TED و مرور تجارب کارآفرینان بزرگ، برگزاری تور دانش آموز ی کسب وکار و ایجاد قرارهای مذاکره با حضور مشاوران کسب وکار بین شرکت های کسب وکاری، از موضوعات این نمایشگاه می باشد.
گفتنی است نمایشگاه ملی تخصصی خدمات کسب وکار با هدف فرهنگسازی، توانمندسازی، ارایه خدمات و تجمیع خدمات از یکم تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و در نظر دارد تا مسیر راه اندازی کسب وکار در کشور را تسریع نماید.
در این نمایشگاه شرکت ها و موسسات ارایه دهنده خدمات تامین مالی و سرمایه گذاری کسب وکار، خدمات حسابداری، خدمات منتورینگ و مشاوره کسب وکار، خدمات روانشناسی کسب وکار، خدمات فناوری, نوآوری و هوشمندسازی کسب وکار، خدمات آموزشی و توانمندسازی، خدمات مدیریت زنجیره تامین، خدمات طراحی و تاسیس کارخانه، خدمات احیا و باز آفرینی کسب وکارهای راکد و غیر فعال، خدمات مشاوره حقوقی کسب وکار و خدمات بیمه و امور مالیاتی نسبت به معرفی خدمات٫ شیوه ارایه خدمات خود و ایجاد مسیر مستقیم ارایه خدمت، اقدام خواهند کرد.

منبع: شاتا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات