شما اینجا هستید
آخرین اخبار » عمده روابط سیاسی جهان بر مبنای دیپلماسی اقتصادی شکل گرفته است

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ،با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات بلحاظ نقش آن در رشد پایدار اقتصادی کشور، افزود: صادرات امر بسیار مهمی در اقتصاد جوامع است و به همین دلیل کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته همه توان و قابلیت‌های خود را برای موفقیت در این عرصه به کار می‌گیرند و این می طلبد که دولت ایران نیز تلاش برای رونق صادرات را در اولویت اهداف اقتصادی خود قرار دهد.

وی نقش حوزه های مختلف اقتصادی را در افزایش رشد اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: ایران نیز باید با بهره گیری از تجارب کشورهای پیشرفته در بخش صادرات و توسعه مناسبات سیاسی خود با دیگر کشورها، بستر لازم را برای دستیابی به اقتصادی پویاتر و پایدارتر فراهم کند تا بتواند نقش خود را در تجارت جهانی بیش از پیش افزایش دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: به هر حال دولت‌ها برای موفقیت در تجارت جهانی باید سیاست‌های خود را منطبق با واقعیت‌های موجود در جهان تدوین کنند تا همواره بتوانند ضمن حفظ اصول منطقی ملت‌ها و جوامع بومی، راهکارهای جدیدی برای افزایش سهم خود از بازار جهانی بیایند و یا ایجاد کنند.

وی با اشاره به نقش مهم اقتصاد در دیگر ارکان توسعه‌یافتگی کشورها و افزایش قدرت دولت‌ها در مناسبات جهانی، اظهار داشت: تاکید بر موضوع اقتصاد و صادرات نشات گرفته از تجربه تاریخی کشورها است. آنها به خوبی می‌دانند که در طول تاریخ هر کشوری که اقتصاد بهتر و پویاتری داشته، توانسته در دیگر کشورها بخصوص همسایگان سهم بیشتری را در تامین نیاز بازارهای آنها اختصاص دهد، ماندگاری قدرتمندانه بیشتری نیز داشته است. به همین دلیل هم بود که بعد از جنگ جهانی دوم، عملاً جنگ اقتصادی ایجاد شد و امروز همه کشورها در همه جهان تلاش دارند سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهند.

امانی با بیان اینکه ما باید از صادرات نفتی به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کنیم، بیان کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم این بخش مطرح است و بررسی روند حرکت اقتصاد جهانی نشان‌دهنده این است که سهم صادرات کالاهای صنعتی جهانی در حال افزایش است، بنابراین باید برنامه‌ای پیاده کرد که بیشتر از گذشته به سمت صادرات این کالاها حرکت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: گسترش صادرات موجب دسترسی به بازارهای خارجی، افزایش تولید و دستیابی به رشد مستمر اقتصادی می‌شود پس لازم است تدابیر ویژه برای تحقق اهداف مورد نظر اتخاذ شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات