شما اینجا هستید
آخرین اخبار » بلاتکلیفی ۳ هزار کامیون در گمرک

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ،فرود عسگری روز دوشنبه در خصوص آخرین روند از کامیون‌های دست دوم وارد شده به کشور با بیان این مطلب افزود: از حیث امور گمرکی، کار اظهار و ترخیص این کامیون‌ها روان است؛ در پس ورود این کامیون‌ها مشکلات فراوانی در خصوص بحث استاندارد، آلایندگی محیط زیست، ستاد حمل و نقل سوخت، اسقاط خودروهای فرسوده و … وجود داشت و مقداری زمان برد تا با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، امور مربوط به آنها تسهیل شود.

وی واردات این کامیون‌ها را امتیازی برای واردکننده توصیف کرد و توضیح داد: وارد کننده به ازای اسقاط هر کامیون فرسوده، ۲۵ درصد تخفیف در سود بازرگانی هم خواهد داشت.

سرپرست معاون فنی گمرک ادامه داد: در دولت قبل، مسئولین گمرک بدرستی اقداماتی را انجام دادند تا روند واردات این کامیون‌ها تسهیل شده و در گمرک متوقف نشود؛ این اقدامات هزینه انبارداری و بسیاری از هزینه‌های دیگر واردکنندگان را کاهش داد. براساس این تصمیمات، بعد از اخذ پروانه، مجوزهای لازم را بعد از ترخیص و در زمان پلاک کردن کامیون‌ها به گمرک ارائه می‌کنند.

عسگری خاطرنشان کرد: در گمرک هر اقدام لازمی را برای کمک به واردکنندگان و کامیون‌داران از نظر ارزشگذاری، سرعت کار و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها انجام دادیم.

وی تعداد کامیون‌های وارد شده دست دوم را بیش از ۱۱ هزار کامیون عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴ هزار کامیون از این تعداد با اخذ مجوزهای لازم از گمرک ترخیص شده‌اند. ۴ هزار و ۶۰۰ کامیون به گمرک اظهار شده و منتظر تعیین تکلیف هستند و با این حساب تکلیف بیش از ۸هزار عدد از این کامیون‌ها مشخص شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با این حال کماکان حدود ۳ هزار کامیون هنوز به گمرک اظهار نشده است؛ این کامیون‌ها وارد و قبض شده و ما منتظر هستیم تا مالکان آنها بیایند و آنها را قبض انبار کنند.

سرپرست معاونت فنی گمرک خاطرنشان کرد: واردکنندگان این کامیون‌ها طبق قانون ۲ ماه مهلت دارند تا این کامیون‌ها را اعلام کنند و بعد از آن، گمرک ناچار خواهد بود آن را به سازمان اموال تملیکی اظهار کند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات