شما اینجا هستید
آخرین اخبار » جدیدترین تکنیک‌های جذب و افزایش مشتری در کسب و کارهای آنلاین
جدیدترین تکنیک‌های جذب و افزایش مشتری در کسب و کارهای آنلاین

در این مطلب به برخی از بهترین روش‌های جذب و افزایش مشتری در شرکت‌های آنلاین می‌پردازیم که چنانچه به آن‌ها عمل کنید در کسب و کار خود موفقیت های بزرگی به دست می آورید. ۱٫ بازاریابی محتوایی بازاریابی محتوایی اشکال مختلف دارد؛ مثل نوشتن بلاگ‌هایی با موضوعات مرتبط، مطالب آموزشی، اینفوگرافی‌های جذاب، فیلم، پادکست و […]

در این مطلب به برخی از بهترین روش‌های جذب و افزایش مشتری در شرکت‌های آنلاین می‌پردازیم که چنانچه به آن‌ها عمل کنید در کسب و کار خود موفقیت های بزرگی به دست می آورید.

۱٫ بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی اشکال مختلف دارد؛ مثل نوشتن بلاگ‌هایی با موضوعات مرتبط، مطالب آموزشی، اینفوگرافی‌های جذاب، فیلم، پادکست و غیره.

این روش برای پاسخ به سؤالات، حل مشکلات و معرفی کسب‌وکارتان به مخاطبان و کسب اعتماد مشتریان بالقوه است.  بازاریابی محتوایی یک روش مؤثر و ثابت‌ شده برای افزایش ترافیک سایت است.

۲٫ بهبود رتبه در موتورهای جستجو (سئو)

بهبود رتبه در موتورهای جستجو با استراتژی های سئو، به عنوان یک استراتژی جذب مشتری در استارت آپ‌ها فرایندی است که با هدف متناسب‌سازی محتوای وب‌سایت برای بهبود رتبه در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر انجام می‌گیرد.

سئو یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مشتری برای کسب‌وکارهای آنلاین می باشد چرا که خیلی از مشتریان برای یافتن اطلاعاتی در مورد شما و کسب‌وکارتان از موتورهای جستجو بهره می برند.

۳٫ بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی روشی است که برای دستیابی به مشتریان روی گوشی‌های موبایلشان و از طریق پیامک، پوش نوتیفیکیشن یا برنامه‌ها و بازی‌های مختلف استفاده می‌شود.

بازاریابی موبایلی نقش بسیار مهمی در جذب و افزایش مشتری کسب و کارهای آنلاین دارد.

۴٫ شبکه‌های اجتماعی

استارت آپ‌های موفق ایرانی به خوبی متوجه شدند که حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین و توییتر برای کسب‌وکارهای آنلاین بسیار مهم است و بستر بسیار مناسب و آسانی برای تبلیغ کسب‌وکار می باشد.

این شبکه‌ها امروزه به سکوی پرتاب برنامه های بازاریابی برای جذب مشتری در استارت آپ‌ها تبدیل شده‌اند.

۵٫ بازاریابی ایمیلی

شما می توانید با استفاده از CTAها، یک لیست از ایمیل‌های کاربران مختلف بسازید. در مورد بازدیدکنندگانی که اولین بار است از کسب‌وکار شما بازدید می‌کنند بعد از فروش مستقیم هیچ‌چیزی بهتر از این نیست که عضو خبرنامه‌ ایمیلی شما بشوند.

با دریافت ایمیل مخاطبان می‌توانید به‌طور مرتب ایمیل‌های حاوی تخفیفات، محتوای ویژه، امکانات ارائه‌شده به مشتریان و دیگر کمپین‌های تبلیغاتی را برای آن‌ها ارسال کنید.  بازاریابی ایمیلی یک از مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای اشتراک یک مطلب با مشتریان است.

۶٫ بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی یکی از ساده‌ترین راه‌های جذب مشتری برای کسب و کارهای آنلاین است. احتمالاً از قبل با چنین چیزی برخورد داشته باشید. بسیاری از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های خدمات آنلاین از این شیوه برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند. در ازای جذب مشتری جدید هم معمولاً یا پاداش مالی به کاربر می‌دهند یا تخفیف روی محصولات و خدمات.

۷٫ تبلیغات پولی

اگر فروشگاه آنلاین یا کسب‌وکارتان را تازه راه‌اندازی کرده‌اید احتمالاً مجبور  هستید برای جذب مشتریان جدید بیشتر از تبلیغات پولی استفاده کنید.

تبلیغات پولی خیلی زود نتیجه می‌دهند و به‌ محض شروع می‌توانید نتایج آن مثل افزایش ترافیک، تولید سرنخ و افزایش فروش را مشاهده کنید. همچنین تبلیغات پولی می‌تواند شما را در پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نیاز در کمپین‌های سرچ طبیعی یاری کند. هرچند اگر تاکتیک مناسبی نداشته باشید تبلیغات کلیکی (PPC) می‌تواند به‌سرعت هزینه‌های زیادی روی دست شما باقی بگذارد.

* مریم فراهانی راد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات