شما اینجا هستید
آخرین اخبار » برای اولین بار در تاریخ؛ سکه ۳۸ میلیون تومان شد!

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اقتصاد آنلاین، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی افزایش یافت؛ در حالی که بازارهای جهانی تعطیل بود و انس جهانی روی ۲۱۵۵ دلار ثابت بود. افزایش تقاضا و تغییرات نرخ ارز دو عامل اصلی تعیین قیمت‌ها در معاملات امروز بود.
در همین رابطه محمدکشتی آرای فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: قیمت جهانی طلا تغییری نکرده  چون امروز بازارهای جهانی تعطیل هستند؛ اما قیمت ارز و حباب افزایش پیدا کرده است در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و برای اولین بار سکه به رقم ۳۸ میلیون تومان رسید که سابقه نداشته است.
وی درباره آخرین قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: قیمت سکه طرح قدیم با ۶۰۰ هزار تومان افزایش در حال حاضر به ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، سکه طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان افزایش ۳۸ میلیون تومان، نیم سکه با ۶۰۰ هزار تومان افزایش ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.
کشتی‌آرای افزود: قیمت طلای آب شده با ۱۸۰ هزار تومان افزایش برای هر مثقال، ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۸ هزار تومان افزایش امروز به ۳ میلیون ۱۸۱ هزار تومان رسید.
این فعال بازار طلا درباره حباب سکه نیز گفت: حباب سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد بنابراین قسمتی از افزایش قیمت‌ها حباب است و عامل دیگر این رشد نوسان دلار.
وی درباره وضعیت بازار نیز عنوان کرد: بازار روال عادی دارد داد و ستدها انجام می‌شود هم تقاضا و هم عرضه وجود دارد و قیمت‌های عنوان شده با توجه به دادوستدهای انجام شده صورت می‌گیرد.
کشتی‌آرای در پیش‌بینی از آینده قیمت طلا گفت: تغییرات عمده برای انس جهانی پیش‌بینی نمی‌شود و به نظر می‌رسد در محدوده کنونی باقی بماند در حال حاضر با توجه به تقاضا و نرخ ارز احتمال تغییرات قیمت در بازار داخلی وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات