شما اینجا هستید
آخرین اخبار » دستیابی به تجارت موفق و کارآمد

برای دست یافتن به تجارت موفق پیشروی در چارچوب برنامه ریزی و قوانین مربوطه  امری بدیهی و ضروری است که در ادامه مهمترین این اصول و قوانین را می خوانید:

در جهان تجارت، دوره های ناپایداری وجود دارد که احتمال دارد در آنها، بازارها ناکارآمد و بی‌ثبات به نظر برسند. صبر و اعتماد در طول زمان می تواند برای پیشرفت در سرمایه گذاری مؤثر باشد.

از قرار دادن تمام دارایی های خود در یک سرمایه گذاری واحد اکیداً خودداری کنید. با انجام این کار، می توانید ریسک را کاهش دهید و به طور بالقوه شانس موفقیت مالی بلندمدت خود را افزایش دهید.

عجله در سرمایه گذاری می تواند برای شما استرس زا باشد. در عوض، صبر را در خود پرورش دهید و دیدگاه بلندمدت خود را حفظ کنید. دستیابی به اهداف مالی شما ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. پس آینده روشن تری را تصور کنید و در عین حال به برنامه خوب فکر شده خود پایبند باشید.

هر سرمایه گذاری، مجموعه منحصر به فردی از ریسک‌ها و سودها را به همراه دارد. درک این عوامل برای تصمیم گیری آگاهانه سرمایه گذاری بسیار مهم است. پیش از انجام کوچکترین سرمایه گذاری‌، ابتدا شرایط و همچنین مزایا را به خوبی و با دقت ارزیابی کنید، مخاطرات  را کشف کنید و سپس با رویکردی آگاهانه ادامه دهید. وقتی در کار خود تمامی اتفاقات را از همه زوایا پیش بینی کرده باشید به سهولت می توانید با آن رو به رو شوید و برای رفع هر کدام راه حلی بیندیشید.

در دنیای سرمایه گذاری و تجارت، کسانی که پشتکار دارند و اجازه نمی دهند ترس آنها را منصرف کند، در نهایت حتما موفق می شوند. از ریسک‌های حساب شده نترسید و برای رسیدن به اهداف مالی خود نهایت تلاش را بکار گیرید.

شناسایی ترخیص کار مجرب

کارگران ترخیص کالا برای برتری در حرفه خود و به دست آوردن مشتریان قوی، باید اعتماد مشتریان خود را جلب نمایند. این شامل ترکیبی از ویژگی ها از جمله؛ صداقت داشتن و قابل اطمینان بودن،  محتاط بودن در حفظ اطلاعات محرمانه کارفرمایان، وقت شناس بودن و توانایی تسریع در ترخیص کالا می باشد که می تواند از عوامل موثر و مقرون بکار گرفته شود.

هنگامی که کارگران ماهر و نخبه ترخیص کالا این ویژگی ها را داشته باشد، نه تنها هزینه های تاجران و بازرگانان کاهش پیدا می کند، بلکه با اطمینان از تحویل به موقع محصول به خریداران، به وعده های خود عمل می‌نمایند.

عواقب عدم ترخیص سریع کالا بسیار زیاد است. ترخیص سریع گمرکی به معنای کاهش زمان صرف شده در انبارهای گمرکی می باشد که سبب کاهش هزینه های انبار می شود و این با کاهش هزینه های کلی به نفع صاحبان کالا است.

برعکس، اگر فرآیند ترخیص طولانی‌تر شود، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و به بالاتر رفتن قیمت‌ها در زمانی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند منجر می‌شود. نگهداری طولانی مدت در انبارهای گمرکی سبب رکود سرمایه می شود که وضعیت نامطلوبی برای صاحبان کالا ایجاد خواهد کرد.

در چنین مواردی، شاید مالکان تلاش کنند خسارات ناشی از رکود سرمایه و هزینه های ذخیره سازی را با افزایش قیمت محصول جبران نمایند و در نتیجه رقابت پذیری آنها در بازار کاهش یابد.

علاوه بر این، برای بازرگانی که کالاها را به صورت عمده وارد می‌کنند اما به صورت جداگانه به مشتریان تحویل می‌دهند، تاخیر در فرآیند ترخیص می‌تواند اعتبار تاجر را خدشه‌دار کند و منجر به از دست دادن مشتری گردد.

معایب فرآیندهای ترخیص طولانی مدت شامل هزینه های بالا هم برای صاحبان کالا و هم برای مصرف کنندگان، رکود سرمایه، از دست دادن سرمایه، آسیب به شهرت و کاهش رقابت در بازار است.

پس در اینجا به بازرگانان توصیه می‌شود که حتماً برای جلوگیری از این پیامدهای نامطلوب و بهبود عملیات تجاری خویش، از متخصصان ترخیص کالا که قابل اعتماد و ماهر هستند کمک بگیرند.

چرا کمک از ترخیص کار مهم است؟

فرآیند ترخیص کالا از گمرک یک کار کاملا تخصصی است که شامل یک سری مراحل پیچیده و دقیق است.

این پیمایش موفقیت آمیز و پیچیده مستلزم درک عمیق علم ترخیص کالا از گمرک همراه با دانش عمیق مقررات گمرکی، دستورالعمل های صادره توسط سازمان های مربوطه و آگاهی دقیق از قوانین حاکم می باشد.

با توجه به پیچیدگی های موجود، دور از ذهن نیست که بیشتر تجار و بازرگانان، اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان، ترجیح دهند از خدمات متخصصان گمرک استفاده کنند.

این متخصصان گمرک نقشی محوری در حصول اطمینان از اینکه ترخیص کالا به صورت روان و کارآمد انجام می شود، ایفا می نمایند. تخصص آنها نه تنها  مدت زمان ترخیص کالا را به حداقل می رساند، بلکه به صرفه جویی در زمان و هزینه نیز یاری می رساند.

با درگیر کردن این متخصصان، کسب‌وکارها از چالش‌ها، خطاها و تأخیرهای احتمالی که می‌توانند از تلاش برای هدایت فرآیند ترخیص کالا از گمرک  که از  دانش ناکافی و کمبود تجربه لازم ناشی می شوند، دور می‌ گردند.

متخصصان گمرک در حقیقت به عنوان شرکای مورد اعتماد عمل می‌کنند و به تجار و بازرگانان در ترخیص موفق کالاها کمک می کنند و از این طریق جابجایی کالا از گمرک را به موقع، مقرون به صرفه و مطابق با قوانین تسهیل می کنند.

این رویکرد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رقابت خود را حفظ کنند و با اجتناب از عوارض غیرضروری و اطمینان از رسیدن کالاها به مقصد، بدون تأخیر بی‌مورد، از قیمت نهایی خود محافظت کنند.

* مریم فراهانی راد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات