شما اینجا هستید
آخرین اخبار » برای صدور مجوزها به قانون تمکین کنید

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اگزیم نیوز به نقل از وزارت اقتصاد، مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه‌ای درباره صدور مجوز کسب و کار خارج از درگاه ملی مجوزها، اعلام کرد: اخیراً مشاهده شده‌است در ادارات شهرستانی برخی دستگاه‌ها، هنوز خارج از درگاه ملی مجوزها از متقاضیان ثبت‌نام و مجوزهای کاغذی صادر می‌کنند.

به اطلاع همه فعالان اقتصادی می‌رساند؛ به موجب قانون، همه مجوزهای صادره از سال ۱۴۰۱ به بعد الکترونیکی هستند و هر مجوز کاغذی که مشخصات صاحب آن در بانک اطلاعات کسب و کارهای کشور (qr.mojavez.ir) نباشد، قانوناً بی‌اعتبار است و صاحب آن دچار مشکلات مالیاتی و بانکی خواهد شد چرا که سامانه‌های دولتی، مجوزهای کاغذی را نمی‌شناسند و صاحبان آنها را فعال اقتصادی زیرزمینی و غیرمجاز تلقی خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ متقاضیان برای دریافت مجوز، باید فقط به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) مراجعه بفرمایند. از صاحبان مجوزهای قدیمی و کاغذی هم دعوت می‌شود با مراجعه به سایت فوق، غیرحضوری و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند تا به راحتی از خدمات غیرحضوری دولتی بهره‌مند شوند.

دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی به آن دسته از مدیران دولتی که هنوز خارج از درگاه ملی، مجوز کاغذی صادر می‌کنند، برای آخرین بار هشدار می‌دهد به حکم قانون تمکین کنند. ثبت‌نام و صدور مجوز خارج از درگاه ملی مجوزها در ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ جرم‌انگاری شده و قانون‌شکنان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات