شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ابهام در تایید ETF بیت‌کوین در ۲۰۲۴

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اقتصاد نیوز درحالی‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران یا همان هولدرهای رمزارزی مشتاقانه منتظر تأیید حداقل یکی از درخواست‌های افتتاح «صندوق قابل‌ معامله در مبادلات نقدی» در بورس ایالات متحده آمریکا هستند، به نظر می‌رسد عدهٔ زیادی از کارشناسان مالی نسبت به این چشم‌انداز بدبین هستند.

طبق نظرسنجی شرکت بزرگ مدیریت سرمایه Bitwise که در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) منتشر شده است، تنها ۳۹ درصد از مشاوران مالی مستقر در ایالات متحده معتقدند که ETF بیت‌کوین در سال جاری تأیید می‌شود.  مخاطبان این نظرسنجی عده‌ای از جامعهٔ مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت شده، سرمایه‌گذاران نهادی و نمایندگان کارگزاری‌ها بوده‌اند. در این نظرسنجی که در سراسر ایالات متحده برگزار شده، چندین سؤال ثابت از شرکت‌کنندگان پرسیده شد.

تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سؤالی درمورد پیش‌بینی زمان احتمالی یک صندوق ETF بیت‌کوین، سال جاری میلادی را، سال تأیید ETFهای بیت‌کوین می‌دانستند. این در تضاد با برخی کارشناسان است که انتظار دارند ETFها تا ۱۰ ژانویه تأیید شوند.

با وجود این بدبینی اکثر مشاوران حاضر در این نظرسنجی معتقدند که درنهایت درخواست‌های ETF بیت‌کوین بالاخره دیریازود تأیید می‌شود. ۲۲ درصد اظهار کرده‌اند که این اتفاق در سال ۲۰۲۵ رخ می‌دهد و ۲۴ درصد از بدبین‌ترین آن‌ها احتمال تأیید این درخواست‌ها را تا بعد از سال ۲۰۲۵ بعید می‌دانند. ۲ درصد دیگر نیز تأیید ETFها را در سال ۲۰۲۳ ممکن می‌دیدند که این برآورد هرگز محقق نشد.

جمع‌بندی نظرات خبرگان نشان می‌دهد که ۸۷٪ کامل از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در نهایت حداقل یک درخواست ETF تأیید خواهد شد. دوازده درصد نیز به این پرسش، پاسخ «هرگز» پاسخ داده‌اند.

این نظرسنجی از زوایای دیگری اهمیت دارد. داده‌های به‌دست‌آمده نشان داد که بسیاری از مشاوران باوجود احتمال کم تأیید این صندوق‌ها در آینده نزدیک، تمایل به تأیید نهایی این درخواست‌ها از سوی SEC دارند. حتی برخی از شرکت‌کنندگان در مورد اولین معارفه بیت‌کوین برای مشتریان خود ذوق‌زده هستند. در ادامه وقتی از این مشاوران در مورد زمان احتمالی خریدهای آن‌ها سؤال شد، ۸۸ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که پس از تأیید ETF بیت‌کوین در ایالات متحده به این بازار وارد می‌شوند.

ناشران ETF برای سال‌هاست برای به‌دست‌آوردن تأییدیهٔ یک ETF بیت‌کوین با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده وارد مذاکره شده‌اند که در نهایت ژوئن ۲۰۲۳، با رد درخواست گری‌اسکیل پیشنهاد توسط آژانس و اعتراض این شرکت، این تلاش‌ها وارد گام تازه‌ای شد. Grayscale در ماه آگوست برنده این منازعات حقوقی شد و کمیسیون SEC را مجبور به تجدیدنظر در مورد درخواست خود کرد. از آن زمان، تعداد بیشتری از کارشناسان باور دارند که صندوق‌های قابل‌ معامله در بورس آمریکا به‌زودی تأیید خواهد شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی‌ماه) برای بررسی این درخواست‌ها مهلت دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات