شما اینجا هستید
آخرین اخبار » افزایش ۱۳ درصدی عرضه گوشت قرمز منجمد وارداتی در آذر ماه

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایلنا، منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور طی مصاحبه ای از عرضه کافی گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر گوشت قرمز چه از نوع گوشت گرم تولید داخل و چه گوشت منجمد وارداتی به اندازه کافی عرضه می‌شود.

وی در تشریح قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: قیمت گوشت‌های منجمد از ۳۰۰ هزار تومان در هر کیلو شروع می‌شود و تا ۴۰۰ هزار تومان ادامه دارد. قیمت گوشت قرمز گرم هم از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۲۰ هزار تومان پیش می‌رود.

پوریان در ادامه از افزایش ۱۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در آذرماه نسبت به آبان ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این افزایش عرضه شامل گوشت‌های وارداتی منجمد می‌شود، همچنین هر قدر به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم شمار دام‌هایی که کشتار می‌شود افزایش می‌یابد و این امر نیز به نوبه خود تا پایان سال عرضه را تقویت می‌کند.

وی افزود: با این رویه افزایشی تولید، بازار باید به سمت و سوی تعدیل قیمت پیش رود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: جریان افزایشی تولید گوشت قرمز در حالی اتفاق افتاده که هزینه‌های تولید دام در کنار هزینه‌های تولید در دیگر صنایع افزایش داشته است؛ در صنعت دام افزایش هزینه‌های تولید بیشتر در بخش خوراک دام خود را نشان داده است. مشکل دامداران در تامین خوراک دام کمبود آن نیست بلکه افزایش چشمگیر قیمت آن نسبت به سال گذشته است، در واقع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات خوراک دام هزینه‌های تولید را بسیار بالا برده است. در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلو دام زنده سبک و سنگین در کشور ۱۹۰ هزار تومان است.

پوریان تصریح کرد: افزایش هزینه تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته به جهش قیمت گوشت قرمز انجامید که وزارت جهاد کشاورزی با واردات، تعادل بر هم ریخته در این بازار را برقرار و تلاش کرد قیمت‌ها را متناسب با قدرت خرید مردم تنظیم کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات