شما اینجا هستید
آخرین اخبار » دلیل رغبت جوانان به کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایسنا، هادی ابوی طی مصاحبه ای درباره کاهش نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تغییر و تحولات بازار، نوع مشاغل تغییر کرده و مشاغل جدیدی به وجود آمده که عمدتا در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی دلیل بیکاری فارغ التحصیلان و نیروهای کار فقدان مهارت عنوان می‌شد و کارفرمایان به دنبال نیروی کار ماهر بودند ولی اکنون بسیاری از کارخانه‌ها و کارفرمایان تنها به دنبال نیروی کار هستند در حالی که طبق اعلام مراجع رسمی آماری، نرخ بیکاری کاهش یافته است.

این فعال حوزه کار افزود: بیکاری از آنجا می‌آید که جوینده کار داشته باشیم و عده‌ای در جست‌وجوی شغل ثبت‌نام کرده باشند ولی امروز بخشی از جوانان و نیروهای کار انگیزه‌ چندانی برای اشتغال در کارهای با دستمزد حداقل ۶ میلیون تومان ندارند و ترجیح می‌دهند به مشاغل اینترنتی که زودبازده‌تر هستند، روی بیاورند.

ابوی تصریح کرد: بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار از کسب و کارهای اینترنتی استقبال کرده و در بستر فضای مجازی فعالیت‌ می‌کنند و یک عده نیز در مشاغل غیر رسمی و کاذب کسب درآمد می‌کنند که نشان می‌دهد نوع نگاه افراد به شغل و مشاغل ایجادی تغییر کرده است.

وی گفت: افرادی که در رشته‌های پوشاک و صنایع غذایی فارغ‌التحصیل شده‌اند وقتی شغل مناسب خود را پیدا نمی‌کنند، به فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی رغبت نشان می‌دهند زیرا بدون داشتن کارفرما و یا صرف زمان طولانی به سود و درآمدزایی بیشتر دست پیدا می‌کنند.

این فعال حوزه کار در توضیح دلیل این امر گفت: شاید یکی از دلایلی که باعث شده افراد از حقوق و مزایای مصوب قانونی استقبال نکنند، شرایط معیشتی خانوارهاست و افراد ترجیح می‌دهند در مشاغلی که درآمد بیشتری از آن کسب می‌کنند ولو کاذب یا غیررسمی فعالیت کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات