شما اینجا هستید
آخرین اخبار » افزایش سرعت انتشار گزارش مالی ناشران

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی امروز در مراسم روز حسابدار اظهار داشت: لازمه توسعه اقتصاد، مردمی سازی آن است و این مهم بدون شفافیت مالی و اعتماد فعالان اقتصادی محقق نمی شود.

وی ادامه‌داد: در شرایط کنونی که مخاطبان و استفاده کنندگان از گزارش مالی افزایش یافته است و برای نمونه هم اکنون در بازار سرمایه ۵۰ میلیون نفر در بازار سرمایه فعالیت می کنند، نیاز به گزارش های مالی قابل اتکا افزایش یافته است و بدون گزارش شفاف نمی توان شاهد حضور فعالان بود.

انتشار ۲۳ هزار اطلاعیه شفاف سازی ناشران در ۶ ماه

عشقی اظهار داشت: هم اکنون ۸۰۰ ناشر در بازار سرمایه فعالیت می کنند که در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۲۳ هزار اطلاعیه منتشر کردند و بیش از یک‌هزار نهاد مالی در بازار سرمایه فعالیت دارند که خود مشمول دستورالعمل‌ها می‌شوند و از آنها استفاده می کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: باید در حوزه اطلاعات و گزارشگری مالی فعالیت کنیم و این گزارش ها باید به‌موقع باشند.

اهمیت ارتقای کیفیت گزارش‌های حسابرسی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: کیفیت گزارش‌های حسابرسی خوب نیست و برای رفع این مشکل به دنبال این هستیم تا هزینه حسابرسی به صورت واقعی پرداخت شود.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم تا با همکاری جامعه حسابداری، مدلی برای اصلاح رویه دستورالعمل تدوین و ضروری است بر کیفیت گزارش‌های حسابرسی تمرکز کنیم.

وجود ۵۳ موسسه حسابرسی معتمد

عشقی بیان‌داشت: هم اکنون موسسات حسابرسی معتمد در سازمان بورس ۵۳ موسسه است که ۲۰ درصد جامعه حسابداری را شامل می شود و با توجه گسترش بازار سرمایه امیدواریم موسسات بیشتری شرایط درج شده در دستور العمل را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید حرفه حسابداری با موضوعات محیطی هماهنگ شود، ادامه‌داد: موسسات حسابرسی باید در استقرار حاکمیت شرکتی که بازار سرمایه در این حوزه مشکلاتی دارد، کمک کنند و اقدامات موثری انجام دهند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه در نظر داریم رتبه بندی حاکمیت شرکتی را عملیاتی کنیم که با کمک حسابرسان محقق می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات