شما اینجا هستید
آخرین اخبار » تولید کاتالیست روپک در پتروشیمی شازند

به گزارش ‘صدای صادرات‘، معاون تولید و رییس مجتمع پتروشیمی شازند گفت: این شرکت برای نخستین‌بار و در کنار چهار کشور چین، آلمان، فرانسه و آمریکا، موفق به تولید کاتالیست روپک شده که افتخاری بزرگ است.

قاسم ساکی روز چهارشنبه در نشست جام رسانه‌ای امید استان مرکزی در پتروشیمی شازند، افزود: این مهم با اتکای به توان داخل و به عنوان یک تجارت پرسود با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در پتروشیمی شازند تولید می‌شود.
وی بیان کرد: با تولید این کاتالیست، سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال سودآوری برای شرکت ایجاد شده است.
معاون تولید و رییس مجتمع پتروشیمی شازند ادامه داد: از ابتدای امسال و به دنبال نامگذاری سال، جهاد تولید در مجتمع پتروشیمی شازند شکل گرفت و شاهد رکورد شکنی تولید در این شرکت هستیم.
ساکی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات در این شرکت تولید شده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۶ درصد رشد دارد.
وی گفت: فروش تولیدات شرکت پتروشیمی شازند در این مدت به بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۰ درصد افزایش دارد.
معاون تولید و رییس مجتمع پتروشیمی شازند اضافه کرد: این شرکت جزو معدود پتروشیمی‌هایی است که برق تولید می‌کند.
ساکی اظهار کرد: پتروشیمی شازند تنها شرکتی است که در کشور ماده اولیه پلاستیک سرم را تولید می‌کند.
وی گفت:۸۰ تا ۹۰ درصد کتالیست‌های شرکت، تولید داخل است و به جد بر تولید داخل تاکید است.
پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره‌برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات