شما اینجا هستید
آخرین اخبار » رایگان شدن دریافت کد رهگیری اجاره‌نامه برای مستأجران

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری مهر،  علیرضا مهلی عصر یکشنبه در کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن، املاک و مستغلات با هدف آرامش به بازار مسکن اردبیل اظهار کرد: اگر مردم املاکشان را در سامانه ثبت نکنند، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند.

وی تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی باید از حالت سنتی خارج و آمار شناسایی خانه‌های خالی باید اعلام شود.

نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در نتیجه برگزاری این گشت مستمر ما امروز شاهد کاهش قیمت و اجاره بها هستیم، گفت: سامانه اجاره بها باید جدی‌تر گرفته شده و در استان راه‌اندازی شود و رایگان شدن دریافت کد رهگیری در استان اردبیل به همه مردم اطلاع‌رسانی شود.

مهلی افزود: باید به مردم اعلام و اطلاع‌رسانی دقیق شود که اگر املاکشان را در سامانه ثبت نکنند، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف از این کارگروه جلوگیری و کاهش تورم و شناسایی خانه‌های خالی در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور است.

مهلی اضافه کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن در کشور سوداگری مشاوران املاک است و اینکه این افراد در گران‌فروشی مسکن و اجاره بها نقش اساسی دارند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی بر ادامه گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظارت دقیق بر مشاورین املاک تعزیرات تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع مسکن و احداث واحدهای مسکونی بیان کرد: بانک‌های عامل درگیر در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل تاکنون ۱۰ هزار واحد عقد قرارداد برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انجام و تا پایان هفته مدارک و مستندات آن نیز تکمیل خواهد شد.

محبوب حیدری از احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان این طرح در استان خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی وظایف راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین حجم عظیم و سنگین کار، همه همکاران ما با توان مضاعف در تلاش هستند تا این امر مهم و نیاز متقاضیان مسکن در زمان مقرر محقق شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات