شما اینجا هستید
آخرین اخبار » رونمایی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه ارتباطات در هفته دولت

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایسنا، یکی از پروژه‌های مهم و ملی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می‌کند، طرح ملی فیبر نوری است و در این راستا برنامه‌ریزی شده است که همه ساختمان‌های کشور به فیبر نوری متصل شوند. در این پروژه هدف این است که اینترنت پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد؛ باید پذیرفت دیگر تکنولوژی‌های قدیمی پاسخگو نیست و این فناوری تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه و در آینده حتی چند هزار مگابیت بر ثانیه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

طق گفته وزیر ارتباطات در ۱۲۰۰ شهر، اپراتور دوم مشخص و در ۴۰۰ شهر نیز توافقات نهایی انجام شده است؛ برای این کار در حال حاضر ۷ اپراتور ملی فعال است. افتتاح پروژه فیبرنوری در استان زنجان یکی از اقداماتی بود که در سفر یک روزه وزیر ارتباطات به این استان در ششم شهریور سال جاری انجام شد.

بر این اساس اعلام شد که در استان زنجان با یک اپراتور ارتباطی قرار داد منعقد شده و از روز دوشنبه کار در این بخش آغاز شده است؛ آنگونه که وزیر ارتباطات گفته است اگر مسئولان شهری  همکاری لازم را انجام دهند تا اردیبهشت سال آینده کار خاتمه یافته و برای همه مردم زنجان امکان استفاده از اینترنت پر سرعت فراهم می شود.

همچنین زارع پور در سفر یک روز خود به زنجان با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و در شورای اداری استان زنجان پیرامون مباحثی مانند شبکه ملی اطلاعات و پیشرفت پیام رسان های داخلی صحبت کرد.

قزوین استان دیگری بود که وی با هدف بهره برداری از طرح ملی فیبرنوری شهری با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال در این استان حضور یافت. در واقع هفتم شهریور ماه طرح ملی فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال به طول ۱۰ کیلومتر، منصوبه ۱۴ هزار و ۵۶۰ و دایری ۱۳۱ مشترک در این استان به بهره برداری رسید. همچنین در ادامه سفر وزیر ارتباطات به قزوین طرح توسعه صفحات خورشیدی و عملیات احداث ۲۰ هزار مترمربع سالن جدید تولید شرکت کنتورسازی در شهر صنعتی البرز آغاز شد.

این طرح به منظور افزایش ظرفیت تولید و گسترش سبد محصولات تولیدی، خطوط تولیدی صفحات خورشیدی با ظرفیت تولیدی ۵۰۰ مگاوات در سال و خطوط تولید اتوماتیک و رباتیک کنتورهای هوشمند، سه فاز، تک فاز، ریلی و مودم‌های مخابراتی برای اولین بار در خاورمیانه (پنج خط جدید) و سایر موارد انجام شد.

علاوه بر موارد ذکر شده با حضور وزیر ارتباطات، سومین خط تولید «قلع اندود» کشور در قزوین افتتاح شد که با افتتاح این خط، کشور بی‌نیاز از واردات در این حوزه خواهد شد. همچنین پنجمین سایت نسل پنج یک اپراتور تلفن همراه در قزوین توسط وزیر ارتباطات  افتتاح شد.

شرکت مخابرات ایران هم در هفته‌ای که گذشت چند طرح مخابراتی را افتتاح کرد. درباره جزئیات این موضوع می‌توان گفت به مناسبت هفته دولت ۴۲۲ طرح مخابراتی در سطح استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۵۲۵ میلیارد ریال با حضور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، روز شنبه چهارم  شهریور ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

مجید سلطانی- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران- در این آیین که به صورت همزمان با افتتاح فاز اول طرح نجما در شهرستان کاشان با حضور مدیران مخابراتی و مسئولین شهرستان کاشان برگزار شد؛ اظهار کرد: طرح‌های که امروز به همت تلاشگران مخابراتی در مخابرات منطقه اصفهان به بهره برداری می‌رسد شامل ۱۳۳ پروژه دیتا، ۸۳ پروژه فیبر نوری، ۶۹ پروژه سیستم های انتقال، ۷۹ پروژه شبکه همراه شامل ایجاد سایت جدید، ارتقاء تکنولوژی و …، ۴۱ طرح سیستم های مخابراتی (سوئیچ) و ۳۷ پروژه ساختمان، پاور، تاسیسات و … است.

همچنین طبق اعلام شرکت مخابرات ایران ۳۲۶ پروژه مخابراتی در راستای راستای توسعه ارتباطات مخابراتی استان در حوزه‌های توسعه تلفن ثابت، تلفن همراه، تکمیل پوشش باند پهن و  دسترسی فیبرنوری با اعتباری بالغ بر  یک هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال در استان خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات