شما اینجا هستید
آخرین اخبار » واکنش تامین اجتماعی به ادعای خروج ۴۰۰ قلم «دارو» از پوشش بیمه‌ای

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایسنا، شهرام غفاری طی مصاحبه ای با رد اظهارات اخیر رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مبنی بر خروج ۴۰۰ قلم دارو از جمله ویتامین‌ها و مسکن‌ها از پوشش بیمه‌ای در سال جاری، اظهار کرد: هیچ دارویی از تعهد بیمه‌ها خارج نشده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه‌ها ذیل دبیرخانه شورای عالی بیمه فعالیت می‌کنند و هر آنچه این دبیرخانه تصویب کند، همه بیمه‌ها آن را به طور یکسان اجرا می‌کنند و هیچ تفاوتی در پوشش بیمه‌ها نیست. براین اساس هیچ دارویی را دبیرخانه شورای عالی بیمه از تعهد خود خارج نکرده و سازمان نیز این کار را انجام نداده‌ است.

پوشش بیمه‌ای داروهای OTC مستلزم وجود منابع مالی‌ و موافقت شورای عالی بیمه است

پوشش بیمه‌ای برخی داروهای خارج از شمول بیمه توسط صندوق بیماری‌های صعب العلاج

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برخی از داروها که به لحاظ درمانی هم مهم هستند و ممکن است در درمان سرطان هم مورد استفاده قرار گیرند، تحت پوشش بیمه نیستند، اما از طریق طرح دارویار بخشی از هزینه‌های آنها پوشش داده می‌شود. برخی داروها نیز OTC (داروهای بدون نیاز به نسخه) هستند و سالهاست برای بیماران بستری و کودکان، تحت پوشش بیمه قرار دارند. برخی در نظام سلامت عقیده دارند همه داروها از جمله OTC تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد که تحقق این مهم بستگی به وجود منابع مالی و تصمیم و موافقت شورای عالی بیمه است. خوشبختانه اخیرا با تشکیل صندوق بیماری‌های صعب العلاج نیز برخی داروها و خدمات که تحت پوشش بیمه‌ها نبودند توسط این صندوق پوشش داده می‌شوند.

ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی بیمه‌اند؟ 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ویتامین‌ها و مسکن‌ها تحت پوشش بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی هستند یا خیر؟ اظهار کرد: برخی ویتامین‌ها مثل ویتامین ب و ویتامین ث تحت پوشش نبوده و برخی هم مثل ویتامین دی و ویتامین آ و مواد مینرال مثل آهن و کلسیم دی و… تحت پوشش هستند. همچنین برای زنان  باردار و کودکان هم برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها مانند قطره مولتی ویتامین ساده و آهن‌دار، کپسول هماتینیک، قرص اسید فولیک ‌تحت پوشش هستند. برخی مسکن‌ها نیز مثل ناپروکسن و برخی مثل استامینوفن برای کودکان زیر ۱۲ سال، تحت پوشش هستند. البته اکثر مسکن‌های خوراکی و تزریقی برای بیماران بستری نیز تحت پوشش هستند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات