شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ذخایر استراتژیک نفت آمریکا به کمترین میزان خود رسید

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از  اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، مجلس نمایندگان، لایحه‌ای که برای محدود کردن توانایی وزارت انرژی برای خروج نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا طراحی شده بود را تصویب کرد؛ این در حالی است که بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قبلاً قول داده بود آن را وتو کند.

 نمایندگان ایالات متحده در مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۱ رأی موافق در مقابل ۲۰۵ رأی مخالف به تصویب لایحه معروف به قانون واکنش استراتژیک، H.R. 21 رأی دادند و حمایت یک قانونگذار دموکرات را به دست آوردند. این لایحه اکنون به سنا، به رهبری دموکرات‌ها می‌رود، جایی که تصویب آن بسیار کمتر قطعی خواهد بود. اگر این لایحه در هر دو مجلس تصویب شود – و توسط رئیس جمهور وتو نشود- به این معنی است که برای استفاده از ذخایر نفت خام کشور، وزیر انرژی ایالات متحده باید طرحی برای افزایش اجاره نفت و گاز در فدرال ارائه دهد.

یکی از دستیاران جمهوری‌خواه کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما می خواهیم استفاده از SPR را فقط برای مواردی که وقفه شدید در عرضه وجود دارد کاهش دهیم.»

الزامات مندرج در این لایحه برای وزیر انرژی در مواقع اضطراری، مانند بلایای طبیعی که تولید نفت خام را کاهش می‌دهد، اعمال نمی شود.

طرح  بایدن – که از آن زمان محقق شد – برای فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک کشور، انتقاد شدید صنعت و قانونگذاران جمهوری‌خواه را برانگیخت. SPR اکنون دارای کمترین میزان نفت خام از سال ۱۹۸۳ است.

در اوایل این هفته، منابع ناشناس اطلاعات انرژی ادعا کردند که کاخ سفید می‌تواند فروش برنامه‌ریزی شده ۲۶ میلیون بشکه‌ای نفت خام از SPR در سال جاری را لغو کند. قرار بود این بشکه‌ها از SPR قبل از سپتامبر به عنوان بخشی از فروش اجباری کنگره به فروش برسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات