شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ایران و نیکاراگوئه یادداشت تفاهم مکانسیم همکاری‌ و مشورت های سیاسی امضا کردند

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایرنا، یادداشت تفاهم مکانسیم همکاری و مشورت های سیاسی بین حسین امیرعبداللهیان و دنیس مونکادا در محل وزارت امور خارجه نیکاراگوئه امضا شد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت که نگاه به آمریکای لاتین و گسترش روابط با این منطقه دکترین سیاست خارجی ما است. ما شاهد سرعت و گسترش مناسبات دو کشور ایران و نیکاراگوئه هستیم.

وی تصریح کرد : پیشتر سند همکاری های دو کشور را امضا کردیم و امشب نیز یادداشت تفاهم مکانیسم مشاوره و همکاری‌ها سیاسی میان دو کشور را امضا خواهیم کرد.

همچنین دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه گفت: برای ارتقای روابط مسیر خوبی را طی می کنیم و امضای یادداشت تفاهم مشاوره و همکاری سیاسی یکی از راه های تقویت همکاری ها است.

وی تاکید کرد: از طریق یادداشت تفاهم هر دو کشور راه های سازنده را راه اندازی می کنند و در خصوص جلسات کاری در حوزه همکاری گفت وگو و مشاوره می کنند.

وزیرخارجه نیکاراگوئه تاکید کرد: این اولین سند همکاری در سال جدید است که بین ایران و نیکاراگوئه به امضا می رسد و سال گذشته ما ۱۴ سند را به امضا رساندیم که با موضوع همکاری در راستاس منافع هر دو ملت و کشور بوده است

وی افزود: اطمینان داریم که با کار و همکاری مشترک روابط میان دو کشور را تقویت می کنیم و همکاری ها در حوزه سازندگی میان دو کشور است.

وزیرخارجه نیکاراگوئه تاکید کرد: در همکاری با کشور دوست و برادر تاکید می کنیم و ایران و نیکاراگوئه در راستای صلح و حق ملت خود ادامه می دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات