شما اینجا هستید
آخرین اخبار » پیش بینی تولید ۵.۶ میلیون تن مرکبات در کشور

به گزارش ‘صدای صادرات‘، زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از صدور ۱۵۰ هزار تن مرکبات در ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش، معناداری داشته است.
وی با بیان اینکه صادرات انواع مرکبات امسال نسبت به سال گذشته میزان قابل توجهی افزایش داشته است، افزود:‌ میزان تولید مرکبات در کشور حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال‌جاری برآورد می شود که سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن پرتقال است.
همچنین تاکید کرد: تاکنون حدود ۸۰تا ۸۵ درصد پرتقال مازندران که عمدتا از نوع ناولها می باشد، برداشت شده است.
به گفته این مسئول در نه ماهه امسال ۱۰۷ هزار تن پرتقال، ۳۷ هزار تن نارنگی، ۵ هزار تن لیمو و با احتساب سایر مرکبات، جمعا ۱۵۰ هزار تن مرکبات به کشورهای دیگر صادر شده است.
جلیلی مقدم افزود: صادرات مرکبات تاکنون حدود۵۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
وی تاکید کرد: در دوازده ماهه سال گذشته حدود ۱۷۷هزار تن مرکبات با ارزش تقریبی ۶۶میلیون دلار صادر شد.
وی دلیل رشد تولیدات مرکبات کشور را اجرایی نمودن توصیه های فنی و مدیریت بهینه باغات توسط باغداران و کنترل به هنگام بیماری ها و آفات نسبت به سالهای گذشته عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین تاکید کرد: با توجه به وضعیت اعلامی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در برخی مناطق در روزهای آتی باید اقدامات و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی سرمازدگی در باغات صورت گیرد.

منبع: اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات