شما اینجا هستید
آخرین اخبار » حذف ضامن وام‌های خرد تکذیب شد

به گزارش ‘صدای صادرات‘، محمدرضا جمشیدی درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی، اظهار داشت: هر شخصی برای بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک می‌گیرد باید ضامن معرفی کند و بانک‌ها برای وصول اطمینان به اینکه بتوانند این قرض الحسنه‌ای که پرداخت می‌کنند به موقع بازپرداخت آن صورت بگیرد از ضامن استفاده می‌کنند و تاکنون هم بخشنامه حذف ضامن برای دریافت تسهیلات وام به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

جمشیدی درباره جایگزین اعتبار سنجی برای بازپرداخت تسهیلات گفت: اعتبار سنجی یک بررسی است و هرگز نمی‌تواند این اعتبار سنجی تضمینی برای بازپرداخت تسهیلات شود.

جمشیدی همچنین اضافه کرد: طبق اعتبار سنجی در صورتیکه وام گیرنده توان بازپرداخت وام را داشته باشد در این صورت ممکن است بانک‌ها وثیقه نگیرند و به همان قرارداد لازم الاجرایی که بین مشتری و بانک منعقد می‌شود، اکتفا کنند و حتی برای تسهیلات درشت هم بر اساس اعتبار سنجی می‌توان از وام گیرنده وثیقه‌ای در خواست نکرد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پایان گفت: در صورتیکه متقاضی بتواند گواهی کسر از حقوق به بانک ارائه دهد در آن صورت هم دیگر نیازی به ضامن نیست و در صورت بدهی شخص از حقوقش کسر خواهد شد.

منبع: اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات