شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ایرانی ترین پروژه الفین ایران، خوش خواهد درخشید

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“، مهندس مصطفی حیدریان ادامه داد: به عنوان نمونه ۶۷۰ دستگاه برنر که قلب مجتمع است را تماما ایرانی سازی کرده ایم، همچنین برای اولین بار است که پمپهای کرژنر مان توسط شرکتهای ایرانی ساخته شده است. کاتالیستهای تبدیل استیلن به اتیلن که بر پایه آلومینیای با فلز گرانبهای پالادیوم بومی سازی شده است و از ۱۰۰ تنی که سفارش دادیم ۶۰ تن وارد شرکت شده است. ۱۷۷ کنترل ولو کرایوژنیک ساخت داخل که بخشی وارد سایت شده است. psv خطوط بخار فشار بالا داخلی سازی شده است. پکیجی از اینها خودش یک نمایشگاه است. شما با راه اندازی پتروشیمی گچساران خواهید دید که خوش خواهد درخشید.
حیدریان در خصوص تجهیزات دوار به کار رفته در مجتمع گفت: راکتور چه بدنه و چه خود کاتالیست آن را ایرانی سازی کرده ایم. دستگاه سانتریفیوژ و پمپهای سانتریفیوژ کرایوژینک اهمیت کمتری از کمپرسور ندارد  که در انحصار برندهای آمریکایی قرار دارد و ما داخلی سازی کرده ایم.
مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به صرفه جویی ارزی در ساخت این مجتمع افزود: از ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ساخت پروژه ، ۷۰ درصد آن علاوه بر تجهیزات خاص که اشاره کردم به اضافه مخازن تحت فشار، برجها همه اینها بومی سازی شده است.
حیدریان در خصوص تحقق زنجیره ارزش در پتروشیمی گچساران اعلام کرد: یک زنجیره ارزش از گازهای ترش سرچاهی تا تولید پلی اتیلن داریم. گازهای ترش از چاهها که می سوزد و به فلر تبدیل می شود به پالایشگاه گازی بیدبلند آورده شده و شیرین سازی می شود و بعد تحویل ما می شود. ما در پتروشیمی گچساران پس از بهره برداری، ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تن اتان را سالانه تبدیل به ۱ میلیون تن اتیلن می کنیم و سپس چند مجتمع پایین دست آن را از ما تحویل گرفته و تبدیل به پلی اتیلن سنگین HDPE می کنند.  درواقع پتروشیمی گچساران وظیفه تامین خوراک پنج مجتمع HDPE را برعهده دراد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات