شما اینجا هستید
آخرین اخبار » مراحل اخذ مجوز صادرات
مراحل اخذ مجوز صادرات

برای اخذ مجوز صادرات باید مدارکی که مورد نیاز است را مرحله به مرحله دریافت کنید. اولین مرحله دریافت کارت بازرگانی می باشد که این کارت باید به نام شخصی باشد که صادرات را انجام می دهد. اخذ مجوز صدور زمانی مورد نیاز است که برای صادرات یک کالا توسط وزارت بازرگانی موافقت اعلام نشده باشد. اخذ […]

برای اخذ مجوز صادرات باید مدارکی که مورد نیاز است را مرحله به مرحله دریافت کنید. اولین مرحله دریافت کارت بازرگانی می باشد که این کارت باید به نام شخصی باشد که صادرات را انجام می دهد. اخذ مجوز صدور زمانی مورد نیاز است که برای صادرات یک کالا توسط وزارت بازرگانی موافقت اعلام نشده باشد.

اخذ گواهی بهداشت و قرنطینه و گواهی استاندارد و تهیه صورت عدل بندی از  گزینه های بعدی است که باید از مراکز مربوطه تهیه شود. اخذ مجوز صادرات از اولین مراحل شروع به کار صادرات یک کالا می باشد، صادرات کالا می تواند موجب افزایش سود افرادی باشد که در تولید یک محصول فعالیت می کنند و علاوه بر بازار داخلی به دنبال بازار خارجی نیز می باشند. مسیری پر فراز و نشیب به دنبال این افراد است و اخذ مجوز صادرات از اولین اقدامات به حساب می آید.

برای اخذ مجوز صادرات مواد غذایی چه نکاتی وجود دارد؟

صنعت مواد غذایی در کل دنیا بسیار مورد توجه است و در ایران چند سالی است که پیشرفت های چشمگیری در این زمینه انجام شده است هرچه در زمینه اخذ مجوز صادرات در مورد مواد غذایی رو به رشد باشیم، نشان دهنده بالا رفتن کیفیت کالا ها و مواد غذایی است. کشور های مختلف قوانین سختگیرانه ای در مورد مواد غذایی دارند بنابراین قبل از اخذ مجوز صادارت باید تمام گواهی های لازم بهداشتی و شیمیایی را با توجه به نوع مواد غذایی دریافت کنند.

مثلا مجوز صادرات زعفران و مجوز صادرات پسته  دارای تاییدیه های متفاوتی از هم هستند چون جنس مواد با یکدیگر متفاوت است، کشورهای مقصد نیز در مقدار آزمایش هایی که باید بر روی مواد غذایی انجام شود تاثیرگذار می باشد. این دو محصول از مرغوب ترین محصولات غذایی ایرانی هستند در کشور های مختلف طرفداران بسیاری دارند و کیفیت بسیار عالی آنها موجب رونق صادرات گشته است ولی نکته با اهمیت این است که دقت بر روی مواد غذایی از سوی کشور ها بسیار زیاد است و به خاطر ارتباط مستقیمی است که محصولات بر روی سلامت انسان دارند.

نحوه گرفتن مجوز صادرات و روش های آن

از مهمترین مسایلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا سود حاصل از صادرات می تواند پاسخگوی هزینه ها باشد. مساله مهم دیگر شناسایی قوانین کشور های مقصد می باشد. ممکن است سفارش های مخصوصی برای یک کشور تولید شود و محصولات با تغییرات وارد بازار شود. حفظ برند در کشور مقصد از اصولی است که باید به آن توجه شود.

زمانی که فروش در بازار داخلی کاهش یافته است تولیدکنندگان می توانند از طریق صادرات این کاهش تقاضا را جبران نمایند. باید همواره توجه داشته باشید که ورود به بازار خارجی شما را از بازار داخلی غافل نکند. باید در صادرات همواره با نماینده فروش خود در تماس باشید و تمام جلسات را چک کنید و بالعکس باید به امور فروش در داخل و خارج اشراف داشته باشید. باید قبل از اخذ مجوز صادرات تمام منابع مانند منابع مالی خود را بررسی نمایید تا بتوانید از عهده تعهدات خود برآیید.

در مورد حمل و نقل کالا های خود بهترین وسایل را شناسایی کنید و حتما شرایط آب و هوایی را نیز بررسی نمایید. محصولاتی که فاسد شدنی هستند را در بررسی نمایید. در مورد مسایل مالی نیز قبل از اقدام به صادرات از موقعیت مالی تان مطلع شوید. برای جابجایی پول از قوانین بین المللی شناخته شده استفاده کنید.

منبع: سایت ترب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات