شما اینجا هستید
آخرین اخبار » گوشی دیگر کشش افزایش قیمت ندارد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرآنلاین، افزایش بیش از ۸ درصدی قیمت دلار طی یک ماه گذشته، بسیاری از بازارها را شوکه کرده است؛ به طوری که در این مدت به موازات افزایش قیمت دلار، سایر کالاها نیز افزایش قیمت داشته‌اند. به نظر می‌رسد بازار موبایل هم که یک کالای کاملا وارداتی است، از این قاعده مستثنی نبوده؛ اگرچه بنا به گفته رییس اتحادیه فروشندگان موبایل، افزایش قیمت در این بازار جزئی بوده است.

محمدرضا رمضان، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم‌جانبی طی مصاحبه ای درباره وضعیت بازار گوشی تلفن‌همراه با توجه به افزایش قیمت ارز، گفت: افزایش قیمت ارز تاثیر آن‌چنانی روی بازار موبایل نداشته است، زیرا بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد و بر همین اساس، با وجود این‌که نرخ دلار تغییر کرده و قیمت‌ها بالا رفته، اما قیمت موبایل افزایش آن‌چنانی نداشته است.

وی با بیان این‌که کسبه حاشیه سود خود را پایین‌تر آورده‌اند، افزود: به همان اندازه که روی قیمت دلار رفته، به همان اندازه روی قیمت موبایل رفته است. این در حالی است که قبلا وقتی قیمت دلار برای مثال ۲ هزار تومان گران می‌شد، یک‌دفعه ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان تا یک و ۲ میلیون تومان روی قیمت موبایل می‌بردند. ولی الان چنین اتفاقی نمی‌افتد، چون بازار دیگر کشش افزایش زیاد قیمت را ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات