شما اینجا هستید
آخرین اخبار » صندوق ضمانت صادرات چیست؟
صندوق ضمانت صادرات چیست؟

صندوق ضمانت صادرات چیست؟ صندوق ضمانت صادرات یکی از بهترین روش ها برای تامین امنیت مالی صادرکنندگان می باشد، هدف از تاسیس صندوق ضمانت صادرات، پوشش مطالبات صادر کنندگان می باشد، از جمله اهداف دیگر این صندوق این است که فعالیت های صادراتی صادرکنندگان را به وسیله صدور ضمانت های اعتباری تامین کند. پرسودترین کالا برای […]

صندوق ضمانت صادرات چیست؟

صندوق ضمانت صادرات یکی از بهترین روش ها برای تامین امنیت مالی صادرکنندگان می باشد، هدف از تاسیس صندوق ضمانت صادرات، پوشش مطالبات صادر کنندگان می باشد، از جمله اهداف دیگر این صندوق این است که فعالیت های صادراتی صادرکنندگان را به وسیله صدور ضمانت های اعتباری تامین کند.

پرسودترین کالا برای صادرات

پرسودترین کالا برای صادرات در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. ممکن است صادرات برخی کالاها در یک کشور سود زیادی را داشته باشد ولی در کشورهای دیگر اینطور نباشد، بنابراین شما باید ابتدا شناخت دقیقی از بازار کشور مقصد به دست بیاورید و بعد اقدام به صادرات کالا کنید. به صورت کلی میتوان گفت پسته و خرما از پرسودترین کالا برای صادرات به کشورهای مختلف می باشند. معمولاً صادرات ایران به کشورهای همسایه به منظور سودآوری ارزی صورت می گیرد، بیشترین صادرات کالا از ایران به کشورهای عراق، قطر، گرجستان، ارمنستان و ترکیه می باشد.

شرکت های صادراتی مواد غذایی

اساسی ترین و مهمترین فعالیت شرکت صادراتی در زمینه مواد غذایی افزایش تنوع در مواد غذایی است که برای صادرات کالا استفاده می شود و راهی برای افزایش بازار است و افزایش کشور های وارد کننده مواد غذایی از دیگر اهداف این شرکت ها می باشد. معمولا کشورهای واردکننده مواد غذایی در مناطقی واقع شده اند که در پرورش محصولات کشاورزی بسیار ضعیف می باشند و در واقع در مکان مناسبی از نظر آب و هوایی برای کشاورزی قرار نگرفته اند. صنایع غذایی به صورت یک شبکه کامل و پیشرفته دارای زنجیره های تامین مواد غذایی می باشند که یکی از آنها وارد کردن مواد غذایی است.

عوامل موفقیت صادرات کالا

برای داشتن یک صادرات توانمند نمی توان فقط با برنامه های سنتی در تولید و صادرات حضور پیدا کرد برای داشتن یک اقتصاد پویا ضمن هماهنگ بودن با سیاستهای تجارت بین المللی باید استراتژی داشت. اکثر واحدهای تولیدی بدلیل نداشتن امکانات و اطلاعات دقیق در رابطه با بازارهای جهانی از تمام توان خود برای تولید استفاده نمی کنند، مواردی مانند: پایین بودن کیفیت بعضی از کالاها ، بسته بندی نامتناسب ، بالا بودن قیمت تمام شده کالا ، ورود واسطه ها با نگاه سود جویانه از عوامل عدم موفقیت در عرصه صادرات است.

صادرات مواد شوینده

صادرات مواد شوینده در چند سال اخیر روند صعودی داشته است و با توجه به قابلیت های بالایی که ایران در تولید اینگونه مواد دارد باعث شده است تا به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کشورهای تولید کننده مواد شوینده تبدیل شود. کارخانجات مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه تولید و عرضه انواع گوناگون مواد شوینده مشغول به فعالیت می باشند و به همین دلیل امکان صادرات مواد شونیده به کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان وجود دارد.

منبع: باسکول

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات