شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ماه محرم فرصتی مناسب برای گسترش فضائل اخلاقی در جامعه

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از  ایسنا، حجت الاسلام رضا نوری در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: همه ما میدانیم که گریه کردن بر سیدالشهدا و عزاداری برای ایشان ثواب بسیار دارد؛ لذا باید از این فرصت که تاسوعا و عاشورای حسینی را نیز در پیش داریم، نهایت استفاده را ببریم.

وی تاکید کرد: به واسطه ماه محرم بستر خوبی در جامعه فراهم شده است تا به نام امام حسین (ع) فضائل اخلاقی را گسترش دهیم و نمونه های اسلامی را به عنوان الگو عرضه کنیم.

وی شجاعت، وفاداری، شهادت‌طلبی، غیرت و… را از بهترین صفات یاران امام حسین (ع) دانست و گفت: همه فضائل اخلاقی و صفات بارز دینی را می توانیم در امام حسین (ع) و یاران ایشان ببینیم و رواج دهیم.

امام جمعه بجنورد تأکید کرد: واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نه تنها برای جامعه و مردم یک الگو بود، بلکه الگویی برای دولتمردان بود؛ چرا که آن امام برای ایستادگی در برابر ظلم قیام کرد که راهبردی برای دولتمردان به حساب می آید.

وی همچنین به کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: اهل بیت (ع) منشاء هدایت جامعه هستند و شیعیان نیز دلباخته آن‌ها؛ لذا این مراکز توسط شیعیان ساخته می شود و عظمت پیدا می‌کند؛ پس کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز فراموش نشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات