شما اینجا هستید
آخرین اخبار » غنای فرهنگی از ظرفیت‌های بالقوه در توسعه صادرات است

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ، بر لزوم افزایش صادرات بلحاظ نقش آن در توسعه پایدار اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: با شناخت دقیق پتانسیل های طبیعی و جغرافیایی و تبدیل آنها به مزایای رقابتی می توان بستر رونق حجم صادرات و تقویت بنیه اقتصادی کشور را بیش از پیش فراهم کرد.

وی افزود: مادامی که مسئولان درک دقیقی از پتانسیل ها، منابع و ذخایر انسانی و طبیعی موجود کشور نداشته باشند به طور قطع قادر نخواهند بود هیچ برنامه منطقی و منسجمی را برای رشد اقتصادی تدوین کنند.

جمعه ای بیان کرد: در واقع، در دنیای تجارت امروزی تنها کشوری می‌تواند خود را به عنوان قدرت اقتصادی مطرح کند که ضمن شناخت دقیق پتانسیل های انسانی و طبیعی بتواند آنها را به مزیت‌های رقابتی و تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بیشتر تبدیل و به بازارهای جهانی عرضه کند.

وی با اشاره به ابعاد متنوع صادرات، ادامه داد: صادرات یک محصول و یا یک فناوری، تنها یک عمل تجاری نیست. در واقع در این فعالیت به ظاهر اقتصادی، هم ارزآوری بالایی صورت می‌گیرد و هم تولید به رونق می‌رسد و هم قدرت خرید جامعه افزایش می‌یابد اما باید دانست، صادرات نوعی اشاعه فرهنگی نیز هست. در واقع هر محصول و یا خدماتی که از کشوری به بازار کشور دیگر عرضه می‌شود، نمادی از فرهنگ و تمدن کشور مبدا نیز است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات