شما اینجا هستید
آخرین اخبار » اقدام جهانی برای توسعه خلاقیت و نوآوری سبز
اقدام جهانی برای توسعه خلاقیت و نوآوری سبز

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایسنا، روز جهانی خلاقیت و نوآوری(ا World Creativity and Innovation Day)، از روزهای جهانی سازمان ملل متحد است که سالانه با هدف آگاهی درباره اهمیت خلاقیت و نوآوری در حل مشکلات با توجه به پیشبرد اهداف توسعه پایدار برگزار می‌شود. این روز با قطعنامه سازمان ملل متحد و با حمایت ۸۰ […]

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایسنا، روز جهانی خلاقیت و نوآوری(ا World Creativity and Innovation Day)، از روزهای جهانی سازمان ملل متحد است که سالانه با هدف آگاهی درباره اهمیت خلاقیت و نوآوری در حل مشکلات با توجه به پیشبرد اهداف توسعه پایدار برگزار می‌شود.

این روز با قطعنامه سازمان ملل متحد و با حمایت ۸۰ کشور ایجاد شد و اولین گرامیداشت روز جهانی خلاقیت و نوآوری، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ بوده است. هدف این روز، تشویق تفکر چند رشته‌ای خلاق در سطح فردی و گروهی است که طبق گزارش ویژهٔ یونسکو، برنامه عمران ملل متحد و دفتر همکاری‌های جنوب-جنوب ملل متحد، نوآوری و خلاقیت در حال تبدیل شدن به ثروت واقعی برای هر کشور در قرن اخیر است.

دیروز یکشنبه ۲ اردیبهشت آخرین روز از هفته جهانی نوآوری بود و به همین مناسبت انجمن ترویج علم نشستی با عنوان نوآوری‌های مردمی را برگزار کرد.

در این نشست مریم فیروزی عضو انجمن ترویج علم با بیان اینکه نامگذاری روزهای جهانی سابقه‌ای به قدمت عمر بشر دارد، گفت: این اقدام راهکاری برای جلب توجه بیشتر جهانیان به رویدادهای دارای اهمیت است و در طی آن تلاش می‌شود تا اراده انسان‌ها برای حل مسائل و مشکلات جهانی، بسیج شود.

وی به بیان اینکه نامگذاری روزهای جهانی قبل از تاسیس سازمان ملل وجود داشته است، ادامه داد: سازمان ملل این نامگذاری‌ها را به عنوان ابزاری برای ترویج پذیرفته است.

فیروزی امروز ۲ اردیبهشت را آخرین روز هفته جهانی نوآوری و خلاقیت دانست و یادآور شد: این هفته از ۲۷ فروردین با شعار “قدم بردارید و نوآوری کنید” آغاز شد و دلیل این نامگذاری سالروز تولد لئوناردو داوینچی نقاش، معمار، نویسنده، آناتومیست و دانشمند است.

عضو انجمن ترویج علم با بیان اینکه امروز روز جهانی زمین نامگذاری شده است، گفت: دلیل اینکه بعد از این هفت روزی به نام روز جهانی زمین نامگذاری شده تا جهانیان را به سمت خلاقیت‌های و نوآوری های دوستدار طبیعت سوق دهد.

به گفته وی، شعار سال جاری روز جهانی زمین سیاره زمین در برابر پلاستیک است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات