شما اینجا هستید
آخرین اخبار » استراتژی قیمت‌گذاری برای مبتدیان
استراتژی قیمت‌گذاری برای مبتدیان

قیمت گذاری در امر فروش از مهمترین اقداماتی است که موفقیت شما را در این حرفه تضمین می کند. فروشندگان مبتدی و تازه کار عزیز در متنی که پیش رو دارید پایه و اساس قیمت گذاری بر روی اجناس به زبان ساده و بطور خلاصه برای شما توضیح داده شده است. بازاریابی شامل چهار بخش […]

قیمت گذاری در امر فروش از مهمترین اقداماتی است که موفقیت شما را در این حرفه تضمین می کند.

فروشندگان مبتدی و تازه کار عزیز در متنی که پیش رو دارید پایه و اساس قیمت گذاری بر روی اجناس به زبان ساده و بطور خلاصه برای شما توضیح داده شده است.

بازاریابی شامل چهار بخش است:

۱- محصول

۲- قیمت

۳- توزیع

۴- ترویج

قیمت بخش درآمدزا در بازاریابی است و به همین دلیل جذاب ترین قسمت بازاریابی محسوب می شود که سود یا ضرر شما را شامل می گردد.

قیمت گذاری به عوامل زیادی بستگی دارد که شما بر اساس این عوامل قیمت محصولات خود را تعیین می کنید. بر فرض مثال  نوع مشتری:

ما بطور کلی دو نوع مشتری داریم. مشتری گذرا و مشتری وفادار

هنگامی که شما مشتری گذری دارید به دلیل گذرا بودن مشتری و فروش یک باره، شرایط تعیین کننده قیمت هست؛ ولی وقتی  شما مشتری ماندگار دارید، نمیتوانید نسبت به شرایط قیمت گذاری کنید بلکه بهتر است با استراتژی های خاص قیمت گذاری، مشتری های خود را به مشتری های دائمی تبدیل کنید.

تعیین قیمت سه استراتژی کلی دارد:

۱-قیمت گذاری بر اساس هزینه

یعنی قیمت گذاری بر اساس  هزینه های پرداختی است. شما در حقیقت بایستی ابتدا هزینه های تولید یا خرید اولیه محصولتان را حساب کرده و سپس مقدار سود خود را برآورد کنید و آن کالا را در بازار عرضه کنید.

۲- قیمت گذاری برحسب ارزش کالا در ذهن مشتری

مشتریان هنگام خرید یک کالا ارزش هایی همچون برخورد خوب فروشنده، خدمات پس از فروش و حس اعتماد به برند را خریداری می‌کنند.

برخی از مشتریان مهم ترین عامل برای خرید یک محصول را برند بودن آن می دانند در حالی که برخی دیگر شناخت و اعتماد به فروشنده را ملاک قرار می دهند.

بر این اساس نتیجه می گیریم هر فرد برای خرید یک کالا شرایطی را در نظر دارد.

برای مثال برند هایی مثل اپل ارزش بالایی در ذهن مشتریان پیدا کرده است و حس خوبی را به مشتریان القا کرده است بنابراین این برند با هر قیمت و هر امکاناتی برای مشتریان وفاداری است که حاضرند محصولاتش را بخرند.

۳- قیمت گذاری بر اساس شرایط بازار

گاهی اوقات هست که شما بر اساس شرایط بازار قیمت محصولاتتان را تعیین می‌کنید؛ بر فرض مثال محصولی که می‌خواهیم بفروشیم را با قیمت بازار مقایسه می کنیم و سپس قیمتی مناسب برایش تعیین می کنیم. همچنین بر اساس نیاز و مقدار هزینه کردن مشتریان برای آن محصول قیمت تعیین می‌کنیم.

 

* مریم فراهانی راد

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات