شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ۷ اقدام برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی طلافروشان

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از ایرنا، بر اساس قانون، همه مشاغل از جمله صنف طلافروشان باید به سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی متصل شوند و از طریق این سامانه هر گونه خرید و فروش را ثبت کنند که منجر به شفافیت در همه بازارها به ویژه بازار طلا و سکه می‌شود. اصنافی که به این سامانه متصل شوند باید برای هر خرید و فروشی صورتحساب الکترونیکی صادر کنند.

این امر باعث شناسایی فراریان مالیاتی دانه‌درشت می‌شود و هیچ‌گونه فشار مالیاتی بر اقشار عادی مردم وارد نمی‌شود. همه مردم به‌نوعی مالیات پرداخت می‌کنند، اما این دانه درشتان و فراریان مالیاتی هستند که با ترفندهای مختلف از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کنند.

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اتصال همه صاحبان مشاغل به این سامانه از اول دی ماه، موجی از شایعه و گرانی در خصوص مالیات طلا از سوی برخی از افراد ایجاد شد، این در حالی است هیچ‌گونه افزایشی در نرخ مالیات طلا اتفاق نیافته است.

با این حال طلافروشان در برخی مناطق کشور و پایتخت درب واحد صنفی خود را به نشانه اعتراض بسته اند تا مخالفت خود را با شفافیت و مالیات ستانی عادلانه اعلام کردند، این در حالی است که در سال جاری سازمان امور مالیاتی با اقدامات متعددی سعی کرده که مانند تمامی اصناف، از طلافروشان نیز مالیات قانونی اخذ کند و جلوی فرار مالیاتی آنها را بگیرد که در زیر به برخی از این اقدامات در استانهای مختلف اشاره شده است:

  1. مرکزی: صدور برگ تشخیص به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومانی برای سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ برای یک طلافروش
  2. کرمان: صدور برگ تشخیص (اصل و جریمه مالیات عملکرد (۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱) و ارزش افزوده (۱۳۸۹ تا ۱۴۰۱)) یک طلافروش به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان
  3. یزد: صدور اوراق تشخیص متمم به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای ۳ طلافروش در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم (ق.م.م)
  4. خراسان رضوی: تشخیص مالیات ۸ میلیارد تومانی برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ دو طلافروش
  5. گلستان: مالیات تشخیصی ۳ میلیارد تومانی برای سنوات ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ یک طلافروش
  6. آذربایجان غربی: شناسایی کتمان فروش ۱.۸ همتی ۷ طلا فروش (در سنوات منتهی به سال ۱۴۰۱) با اجرای بازرسی ۱۸۱ ق.م.م.
  7. اردبیل: سوء استفاده از دستگاه کارتخوان ۴ مؤدی با مشاغل باشگاه ورزشی، قالیبافی، طلای آب شده و صندوق قرض‌الحسنه توسط تعدادی از مؤدیان صنف طلافروشی با جمع مبلغ واریز ۸۱۵ میلیارد تومان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات