شما اینجا هستید
آخرین اخبار » رتبه اعتباری آمریکا از نظر یک موسسه رتبه‌بندی دیگر هم کاهش یافت

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، موسسه رتبه‌بندی مودیز با توجه به کسری مالی گسترده و کاهش توان پرداخت بدهی، چشم‌انداز اعتباری آمریکا را از «باثبات» به «منفی» کاهش داد.

این اقدام به دنبال کاهش رتبه‌بندی این کشور توسط یکی دیگر از آژانس‌های رتبه‌بندی یعنی موسسه فیچ، در سال جاری صورت می‌گیرد که پس از ماه‌ها حواشی سیاسی در مورد سقف بدهی آمریکا صورت گرفت.

این آژانس رتبه‌بندی در بیانیه‌ای اعلام کرد، «تداوم دوقطبی‌سازی سیاسی» در کنگره این خطر را افزایش می‌دهد که قانون‌گذاران نتوانند بر سر یک برنامه مالی به اجماع برسند تا از کاهش توان پرداخت بدهی کم کنند.

به گفته تحلیلگران مودیز، در شرایط نرخ بهره بالا و بدون اقدامات سیاست مالی موثر برای کاهش هزینه‌های دولت یا افزایش درآمد، کسری مالی آمریکا همچنان بزرگ باقی می‌ماند و به طور قابل توجهی قابلیت پرداخت بدهی را تضعیف می‌کند.

این موسسه از سال ۱۹۹۴ تاکنون رتبه اعتباری برتر آمریکا را حفظ کرده بود. مودیز آخرین مؤسسه از ۳ آژانس بزرگ رتبه‌بندی بود که رتبه برتر را برای دولت آمریکا حفظ کرده بود.

موسسه فیچ در ماه آگوست رتبه خود را از AAA مثبت به AAمثبت تغییر داد و به اس اند پی که از سال ۲۰۱۱ AA مثبت را به آمریکا داده بود، ملحق شد.

بلافاصله پس از انتظار بیاینه مودیز، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید واکنش نشان داد و گفت، این تغییر«یکی دیگر از پیامدهای افراط گرایی و ناکارآمدی جمهوری خواهان کنگره» است.

بدهی ملی آمریکا  در ماه سپتامبر به بالاترین میزان یعنی ۳۳ تریلیون دلار رسید. رکورد قبلی ۳۲ تریلیون دلاری در ماه ژوئن ثبت شده بود و در آن زمان واشنگتن با تصویب قانونی که به طور موقت سقف بدهی ملی را تا سال ۲۰۲۵ لغو می‌کرد، از نکول جلوگیری کرده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات