شما اینجا هستید
آخرین اخبار » آخرین گزارش اسپیدتست از وضعیت اینترنت کشور

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری فارس، سایت اسپیدتست  هر ماه گزارشی از وضعیت سرعت اینترنت در تمام کشورهای جهان ارائه می‌کند؛ در جدید گزارش این سایت که مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۲۳ می‌شود آمده است که، میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از ۴۳٫۱۹ مگابیت بر ثانیه، به ۴۷٫۸۲ مگابیت بر ثانیه رسیده و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از ۸۲٫۷۶ مگابیت بر ثانیه، به ۸۵٫۳۱ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش میانگین اینترنت ثابت و همراه در جان است.

بر اساس گزارش ماهیانه این سایت، سرعت اینترنت همراه ایران در ماه سپتامبر افزایش داشته اما سرعت اینترنت ثابت کاهشی بوده که موجب کاهش رتبه کلی کشور در زمینه اینترنت در ایران و جهان شده است.

در گزارش اسپیدتست برای ماه سپتامبر ۲۰۲۳، سرعت اینترنت موبایل ایران از ۳۱٫۳۳ مگابیت گزارش قبلی، به ۳۱٫۶۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته، اما رتبه ایران ۳ پله کاهش داشته است و حالا در رتبه هفتاد و پنجم جهان قرار دارد؛ همچنین، سرعت ثابت اینترنت کشورمان از ۱۱٫۹۲ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۱۱٫۶۶ مگابیت بر ثانیه رسیده که همین موضوع باعث کاهش یک پله‌ای رتبه کشورمان شده است. حالا ایران در رتبه ۱۵۳ام فهرست سریع‌ترین اینترنت ثابت جهان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، هنگ‌کنگ در ماه سپتامبر با قرارگیری در جایگاه سنگاپور در حال حاضر پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت در جهان با سرعتی برابر ۲۶۵٫۱۷ را ارائه می‌کند، همچنین سنگاپور با سرعت ۲۵۹٫۱۱ مگابیت بر ثانیه و شیلی با سرعت ۲۴۶٫۳۹ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

گفتنی است، امارات با میانگین سرعت ۲۱۱٫۵۸ در بخش اینترنت موبایل رتبه اول در جهان را دارد و پس از آن دو کشور قطر و شیلی قرار دارند.

پایان پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات