شما اینجا هستید
آخرین اخبار » پست باید زمان دقیق تحویل بسته را به مردم اطلاع دهد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین رونمایی از پروژه‌های پستی کشور که به مناسبت روز جهانی پست صبح امروز ۱۸ مهرماه در مرکز مبادله هوشمند خلیج فارس برگزارشد، با اشاره به اینکه شرکت ملی پست سالیانه ۳۰۰ میلیون مرسوله جابه جا می کند، گفت: پست پیشران توسعه اقتصاد دیجیتال است و با تحول و هوشمند سازی پست می توانیم شاهد تحول در اقتصاد دیجیتال باشیم، البته در این دوره الویت ما هوشمند سازی پست بوده است و قدم‌هایی هم در حوزه هوشمندسازی پست برداشته شده ولی این روند باید سرعت بیشتری بگیرد و از همه‌ی فناوری‌ها در تمام مراحل پست استفاده شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه خروجی در هوشمند سازی پست باید زمان رسیدن مرسوله به مقصد مشخص باشد، تصریح کرد: هر بسته و نامه‌ای که وارد شبکه پستی می‌شود یک نفر چشم انتظار دارد، مردم باید بتوانند بسته‌شان را در جای جای کشور تا رسیدن به مقصد رهگیری کنند، البته شاید نتوانیم زمان دقیق ارسال بسته را به مردم اطلاع رسانی کنیم اما می‌توانیم در محدوده زمانی سه ساعته زمان ارسال را اطلاع رسانی کنیم و به تدریج این محدوده زمانی کمتر شود، باید برنامه ریزی شود که در همین دولت با هوشمندسازی زمان دریافت مرسوله توسط مردم با بیست تا سی دقیقه خطا در لحظه تحویل مشخص شود و مردم ساعت‌ها منتظر نمانند.

زارع پور با اشاره به اینکه کمتر از ۲ سال از زمان این دولت باقی مانده و باید به هوشمندسازی پست شتاب دهیم، تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات موجب رضایت مردم می‌شود و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل پستی نیز گفت: امروز بیش از ۸۰ دستگاه کامیون و کامیونت و ون به شبکه پستی کشور اضافه شد که به رساندن مرسوله‌های پستی به مردم در شرایط بهتر کمک می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه همکاران پستی می توانند تا دو بار بدون دریافت هزینه مرسوله را تحویل شهروندان دهند، اظهار کرد: سامانه‌های نظارتی شرکت پست برای پیگیری حضور پستچی‌ها برای تحویل مرسولات پستی، باید تقویت و به روز رسانی شود  تا راستی آزمایی صورت گیرد.

گفتنی است، امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه‌های خرید ۸۴ دستگاه کامیون، کامیونت و ون، راه اندازی ۱۵ خط جدید پستی، راه اندازی ناحیه پستی ایران‌مال، سرویس پیک شهری (همیاری پست)، مصادیق هوشمند قبول و توزیع( لاکر) سامانه جامع تجارت الکترونیک، سرویس اثبات و تایید تحویل، سرویس اعلام زمان تحویل مرسوله، سامانه تمبرهای پستی و ارائه خدمات الکترونیکی پست بر روی یک پلتفرم پرداخت الکترونیک به رونمایی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات