شما اینجا هستید
آخرین اخبار » کاهش حجم آب سدهای کشور با وجود رشد بارش‌ها

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اگزیم نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بارش‌ها در برخی نقاط کشور اندکی بهبود یافته و انتظار می‌رود همین امر تأثیر مثبتی در موجودی آب سدها داشته باشد؛ گرچه حجم آب سدهای کشور نسبت به سال گذشته رشد دارد، اما نسبت به هفته نخست سال آبی جاری (ابتدای مهر) کاهش یافته است.

این امر نشان از آن دارد که بارش‌ها در مناطقی که سدهای اصلی وجود دارند رخ نداده یا تأثیری بسیار کم داشته است؛ بخشی از آب مورد نیاز کشور از آب موجود در مخازن سدهای کشور تأمین می‌شود. زمانی که سدها پر آب باشند ۶۰ درصد آب موردنیاز از سدها تأمین خواهد شد و در زمان کم‌آبی سدها این رقم به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

براساس گزارش‌های تازه منتشر شده از سوی دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور حجم آب موجود در سدها از ابتدای سال آبی جدید تا ۱۵ مهر امسال به ۲۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم آب موجود در سدها از ابتدای سال آبی جدید تا هشت مهرماه امسال به ۲۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب رسیده بود.

با این حال حجم آب موجود در سدها تا ۱۵ مهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۴۹۰ میلیون مترمکعب بوده رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جدید (ابتدای مهر) که تا هشتم مهر تنها ۴۳ درصد بود با کاهش یک درصدی به ۴۲ درصد رسید.

بر این‌ اساس حجم ورودی آب به سدها نیز از ابتدای سال آبی جدید تا ۱۵ مهر به ۵۳۰ میلیون مترمکعب رسید که این میزان در مقایسه با ۴۱۰ میلیون مترمکعب سال گذشته از رشد ۲۹ درصدی برخوردار است.

حجم خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جدید تا ۱۵ مهر به عدد یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب پارسال ۸۲۱ درصد رشد دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات