نشست COP30 در بلم برزیل در حالی برگزار شد که هشدارهای سازمان ملل درباره عبور جهان از هدف ۱.۵ درجه، اختلافات شدید بر سر سوختهای فسیلی و حوادثی مانند سیل و آتشسوزی، چشمانداز مبهم همکاری جهانی در مقابله با تغییرات آبوهوایی را برجسته کرد.
یک کارشناس انرژی گفت: تولید نسبت به ذخایر موجود کم است و باید حجم تولید را باید به دو برابر برسانیم.
نماینده ایران در هیات عامل اوپک سهم مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جیئیسیاف) در سبد انرژی جهان را رو به افزایش برشمرد و گفت: آینده درخشانی برای این سوخت پیشبینی میشود.
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمتهای رقابتی تولید کرده بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد میشود محصول این کشور است اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت میگیرد.
یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران گفت: امسال با توجه به مقدار مشخص میزان تولید و مصرفی، کسری گاز حتمی است و باید در تدوین برنامه توسعه کشور حضور و پیشرفت انرژی های نو و تجدید پذیر لحاظ شود.





