شما اینجا هستید
اقتصاد پسا کرونا » متوقف شدن انتقال گاز طبیعی روسیه به بلغارستان

به گزارش ‘صدای صادرات‘، با آغاز جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های جامع کشورهای اتحادیه اروپا بر ضد روسیه این نگرانی بوجود آمد که شرکت گازپروم محموله های خود را کمتر کند یا مشکلاتی در خطوط لوله اوکراین بوجود آید.
آلمان اعلام کرد که واردات گاز روسیه را در میان مدت کمتر خواهد کرد. از دیگر سو، شرکت گازپروم از ۲۷ آوریل صدور گاز طبیعی به بلغارستان و لهستان را قطع کرده بود. چرا که آنان با سیستم پرداختی روبل توسط روسیه تطابق نداشتند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: در صورت عدم رعایت نظام پرداخت روبل، ارسال به سایر کشورهای اروپایی نیز قطع خواهد شد.
از آغاز جنگ روسیه  و اوکراین، صدور گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا در هفته گذشته به اندازه ۵۰ درصد کم شده است.
حجم محموله روزانه گاز طبیعی شرکت گازپروم به اروپا توسط اوکراین تا ماه ژانویه ۷۴٫۴ میلیون متر مکعب بوده است.
حجم محموله های نفتی انتقال یافته تا ۱۰ ماه می حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بوده و بعد از این تاریخ میزان نفت انتقالی در سطح ۹۶ میلیون متر مکعب شده است.
سرگئی کوپریانوف نماینده شرکت گازپروم طی بیانیه ای در تاریخ ۱۰ می اعلام کرد که به آنها اطلاع داده: اوکراین خرید گاز روسیه از نقطه توزیع گاز طبیعی به نام (سوخرانوفکا) را قطع خواهد نمود.
در ۱۱ می، مقدار گاز طبیعی ارسال شده این شرکت به اروپا از جانب اوکراین با ۲۵ درصد کاهش به ۷۲ میلیون متر مکعب رسید.
روسیه ۳۰ درصد گازی را که به اروپا می فرستاد توسط (سوخرانوفکا) در منطقه دونباس در شرق اوکراین با ظرفیت حمل گاز طبیعی حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در روز صادر کرد.
کشورهای ایتالیا، اتریش، اسلواکی، رومانی، مولداوی و جمهوری چک گاز روسیه را از طریق اوکراین دریافت می نمایند.
در محموله های گاز روسیه، شرکت گازپروم اعلام کرد که دیگر از بخش لهستانی خط لوله یامال – اروپا که گاز طبیعی روسیه را به اروپا انتقال می دهد استفاده نمی کند.
خط لوله یامال-اروپا به عنوان یکی از خطوط بسیار مهم انتقال گاز روسیه به اروپا، خطوط لوله اوکراین و خط لوله نورد استریم شناخته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات