شما اینجا هستید
اقتصاد پسا کرونا » آمریکا در کنار استرالیا و قطر یکی از سه صادر کننده عمده گاز طبیعی مایع در جهان است

آلمان به خاطر وابستگی بیش از حد به انرژی روسیه و بدنبال کاهش صادرات گاز این کشور به اروپا با مشکل مواجه شده است و به همین دلیل اعلام کرده که نیروگاه های زغال سنگی خود را با هدف ذخیره گاز مورد نیاز در فصول سرد، دوباره به راه می اندازد و مشوق هایی را هم برای شرکت های صرفه جویی کننده در نظر گرفته است.
آلمان در ماه مه توافقنامه ای در جهت تأمین بخشی از گاز مورد نیازش با قطر امضاء کرده است. این کشور ماه گذشته نیز یک تفاهم نامه دیگر برای خرید گاز طبیعی مایع از شرکت آمریکایی سمپرا برای تأمین نمودن نیاز شرکت برق آبدبلیوئی ای جی امضاء نموده است.
مایکل سابل، مدیر عامل شرکت ونچر گلوبال، امضای این دو قرارداد را یک قدم بسیار مهم در راه اجرای استراتژی آلمان جهت تنوع به ترکیب انرژی معرفی نمود.
شرکت آمریکائی ونچر گلوبال نیز از انعقاد قرارداد صادرات گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) با یک شرکت آلمانی بابت جبران نمودن کمبودها بخاطر کم شدن واردات گاز روسیه بعد از حمله نظامیان این کشور به اوکراین خبر داد.
تولید کننده آمریکایی گاز طبیعی مایع گفته است که طی دو قرارداد ۲۰ ساله با یک شرکت آلمانی تعهد کرده که در سال ۱٫۵ میلیون تن گاز طیعی مایع یا ال.ان.جی به آلمان صادر نماید.
این قرارداد از سال ۲۰۲۶ و با همکاری دو تأسیسات تولید گاز طبیعی مایع در لوئیزیانا به مرحله اجرا خواهد رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات