شما اینجا هستید
اصلی-اسلایدر » معادن ناامن زغال سنگ تعطیل می‌شود

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اقتصاد آنلاین، براساس متن لایحه بودجه ۱۴۰۴، ۵ اقدام به منظور ارتقای ایمنی معادن زغال سنگ کشور انجام خواهد شد که شامل موارد ذیل است:

۱. انجام ارزیابی ریسک کلیه معادن زغال سنگ کشور از طریق بازرسی با هدایت و رهبری کارگروهی متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان استاندارد.

۲. معادن فاقد شرایط ایمنی لازم به مدت سه ماه تعطیل و کارگران آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

۳. بهره‌برداران معادن زغال سنگ موظف هستند حداکثر ظرف سه ماه از تعطیلی، اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی معادن را فراهم کنند.

۴. وزارت تعاون موظف است دوره آموزشی ایمنی برای کلیه کارگران معادن زغال سنگ را اجرا کند و صرفا کارگران دارای گواهی شرکت در دوره آموزشی ایمنی مجاز به کار در معادن زغال سنگ هستند.

۵. درآمد مازاد حقوق مالکانه معادن به یک ردیف واریز می‌شود تا صرف انجام اقدامات فوق شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات