شما اینجا هستید
آخرین اخبار » این کشور سه سال دیگر سومین اقتصاد جهان خواهد شد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری خبرانلاین به نقل از فوربس، یک دهه پیش، هند به‌عنوان نهمین اقتصاد بزرگ جهان قرار داشت، اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد که این کشور با تولید ناخالص داخلی اسمی ۳٫۴ تریلیون دلار، به رتبه پنجم صعود کرده است. این گزارش اخیر بیزنس اینسایدر بر اساس مسیر رشد اقتصادی فعلی هند و مجموعه ای از اصلاحات ساختاری است که چشم انداز اقتصاد کلان آن را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.

جفریز پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی هند در چهار سال آینده به ۵ تریلیون دلار برسد و هدف آن تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار باشد. طبق گزارش بلومبرگ، این رشد مالی با نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۶ درصد در پنج سال آینده حمایت می‌شود و نرخ رشد پیش‌بینی شده را محقق می‌کند. این شرکت سرمایه گذاری همچنین رشد قابل توجهی را در بازارهای سهام هند پیش بینی می‌کند و انتظار دارد بازدهی دلاری تا ۱۰ درصد در پنج تا هفت سال آینده برسد.

آجیت پارولکار، مدیر موسسه مدیریت گوا ، و ویجی پریرا رئیس منتخب آکادمی مدیریت هند و استاد برجسته مدرسه بازرگانی NEOMA در فرانسه – به فوربس گفتند که عوامل مؤثر در این چشم انداز شامل جریان‌های ساختاری داخلی است و پتانسیل استارتاپ‌های بزرگ می‌تواند ارزش بازار هند را تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۰ تریلیون دلار برساند.

رشد اقتصاد هند در درجه اول به دلیل طیف وسیعی از اصلاحات انجام شده تحت رهبری نخست وزیر این کشور نارندرا مودی است. اخیرا اکونومیست او را به عنوان “محبوب ترین رهبر جهان” معرفی کرد. این اصلاحات به طور اساسی محیط اقتصادی هند را تغییر داده و ثبات و جذابیت آن را برای سرمایه گذاران بین‌المللی افزایش داده است.

نکته قابل توجه در میان این اصلاحات، معرفی مالیات بر کالاها و خدمات (GST) است که رژیم مالیاتی کشور را یکپارچه و عملیات تجاری را در سراسر کشور ساده کرد. علاوه بر این، تصویب قوانین جدید ورشکستگی، حل و فصل ورشکستگی را کارآمدتر کرده و کمپین پول زدایی برای مقابله با فساد و کاهش شیوع پول غیرقانونی طراحی شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات