شما اینجا هستید
آخرین اخبار » خرید طلا همچنان ریسک دارد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اقتصاد آنلاین، تنش‌های اخیر در خاورمیانه بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده و رشد قیمت دلار باعث افزایش قیمت سکه و شده است؛ به طوری که سکه بار دیگر به بالای ۳۴ میلیون تومان رسید و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز حدودا به ۳ میلیون تومان رسیده است.

نادربذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه افزایش قیمت سکه و طلا در هفته جاری بیش از انس جهانی طلا بوده است، گفت: در طی این هفته بازار سکه و طلا در روند افزایشی قرار دارد که دلیل آن نوسان بازار ارز بوده است هر چند انس جهانی نیز ۱۹ دلار افزایش یافته است؛ اما افزایش قیمت سکه و طلا کمی بیشتر از آن بوده است.

وی افزود: البته در این بازار التهاب تقاضا وجود دارد و شرایط روند عادی را طی می‌کند و التهاب نرخ ارز بازار سکه و طلا را تحت تاثیر قرار داده است.

بذرافشان گفت: زمان و نحوه عرضه سکه‌های بدون تاریخ از سوی بانک مرکزی هنوز اعلام نشده است؛ اما اگر بانک مرکزی با بازار ارز ورود کند، همچنین شرایط عرضه سکه مشخص شود می‌تواند در روزهای پایانی سال به بازار ثبات بخشد.

وی در پیش‌بینی از آینده بازار نیز گفت: قیمت‌ها در طول یک ماه اخیر ثبات نسبی را طی کرده است مردم دیگر منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند؛ البته احتمال کاهش قیمت‌ها کم است چون زمانی که قیمت‌ها در طول یک ماه به ثبات می‌رسد معمولا همان نرخ تثبیت می‌شود بنابراین مردم اگر تصمیم به مبادله دارند انجام دهند.

بذرافشان افزود: باید ببینیم شرایط انس جهانی، بازار ارز و وضعیت تقاضا چگونه خواهد. به نظر نمی‌رسد در روزهای پایانی هفته بازار نوسان چشمگیری داشته باشد شاید حدودا یک تا ۵ درصد قیمت‌ها تغییر کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات