شما اینجا هستید
آخرین اخبار » افزایش ۴۸ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی در دو ماهه سال جاری

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ،معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیرنفتی در دو ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۴۸ درصد و از لحاظ وزنی ۱۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: صادرات کالا طی دو ماهه سال جاری به ۱۶۸۸۱ هزار تن و ۶۳۲۰ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد از لحاظ وزنی و ۴۸ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
وی افزود: بررسی جزئیات این آمار همچنین بیانگر آن است که صادرات کالا در اردیبهشت ماه به ۸۵۷۹ هزار تن و ۳۳۵۲ میلیون دلار رسیده است که نسبت به ماه قبل ۳ درصد از لحاظ وزن و ۱۳ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بررسی سهم ارزشی بخش‌های عمده کالایی از صادرات غیرنفتی طی دو ماهه سال جاری نیز نشان می‌دهد که در این مدت، بخش پتروشیمی و میعانات گازی، ۴۹ درصد، صنعت، ۹ درصد، کشاورزی و صنایع غذایی، ۱۴درصد، معدن و صنایع معدنی ۲۸ درصد از صادرات در این بخش را شامل شده‌اند.
زادبوم بیان داشت: آمارهای تجارت خارجی همچنین حاکی از این است که طی این مدت پنج بازار نخست صادراتی کشور شامل چین با ارزش ۲۰۵۳ میلیون دلار و سهم ۳۲٫۵ درصد ازکل صادرات، عراق ۹۵۳ میلیون دلار و سهم ۱۵ درصد، امارات متحده عربی ۸۴۹ میلیون دلار و سهم ۱۳٫۴ درصد، ترکیه ۳۸۸ میلیون دلار و سهم ۶ درصد و افغانستان ۳۶۵ میلیون دلار و سهم ۵٫۸ درصد است که سهم این بازارها از کل صادرات کشور ۷۳ درصد  است.
گفتنی است، متوسط قیمت هر تن کالای صادرات: ۳۷۴  دلار که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات