شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ضرورت ادامه واردات طلا

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام وزارت اقتصاد در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۹ تن طلا وارد کشور شده و به تازگی نیز بانک مرکزی اعلام کرده واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات باید در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه شود.

اما در روزهای اخیر نگرانی‌هایی از فرجام این میزان طلای وارد شده و همچنین درباره ساز و کار اجرای بخشنامه جدید بانک مرکزی وجود داشت.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، با بیان اینکه واردات طلا شرایط خوبی برای بازار به وجود آورد؛ اظهار داشت: در سال‌های اخیر صنعت طلا در تامین مواد اولیه مشکل داشت، به همین علت کارگاه‌های تولیدی گاها دچار ضعف می‌شدند.

وی اضافه کرد: از طرفی، ظرفیت معادن نیز برای تامین میزان تقاضای بازار کافی نبود و با این دستورالعمل بانک مرکزی که فضا را برای واردات طلا به صورت شمش برای صادرکنندگان فراهم کرد، مشکلات کارگاه‌های تولیدی حل شده و اگر بخواهیم تولید گسترش یابد و دغدغه تامین مواد اولیه رفع شود باید این کار ادامه‌دار باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه درباره وضعیت بازار طلا در روزهای اخیر نیز اظهار داشت: با توجه به مناسبت روز زن در هفته های گذشته، بازار طلا مقداری از رکود فاصله گرفت و پس از یک سال که وضعیت کاهش تقاضا را داشتیم، داد و ستد اندکی بهتر شد.

بذرافشان افزود: اما از ابتدای این هفته، شرایط سابق دوباره در بازار طلا حاکم شد و تقاضا کاهش یافته است که شاید در روزهای پایانی سال دوباره وضعیت بهتر شود.

وی درباره تغییرات قیمتی طلا و سکه نیز گفت: روز سه شنبه با افزایش ۱۲ دلاری قیمت انس جهانی و نوسان بازار ارز هر گرم طلا ۸ هزار تومان و سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت؛ البته این تغییر التهابی در بازار به وجود نیاورد و به همان دلیل تغییر نرخ ارز و انس جهانی بود.

بذرافشان با بیان اینکه بازار شرایط خوبی دارد و هیچ التهابی در آن مشاهده نمی‌شود، در پیش بینی از قیمت طلا و سکه گفت: در صورتی که اخبار سیاسی و اقتصادی نباشد، قیمت ارز و  انس جهانی نیز تغییر نکند به دلیل شرایط رکودی حاکم بر بازار نمی‌توان نوسان چشمگیری برای قیمت طلا و سکه پیش بینی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات