شما اینجا هستید
آخرین اخبار » تامین مالی بانک توسعه صادرات برای صنایع ارزآور و اشتغالزا

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این بانک با تامین مالی طرح توسعه خط تولید واحدهای صنعتی از جمله واحد ریسندگی گلرنگ فرش بیدگل در اصفهان به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال از محل منابع بانک، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای حدود ۱۰۰۰ نفر، زمینه را برای افزایش صادرات این شرکت فراهم کرده است.
این گزارش می افزاید: طرح مذکور در راستای تکمیل بخشی از زنجیره ارزش و تولید شرکت با همکاری بانک توسعه صادرات ایران به اجرا درآمده و نقش بسزایی در کاهش واردات، قیمت تمام شده محصولات تولیدی و حضور موثر در بازارهای جهانی دارد.
صنعت ریسندگی و بافندگی و تولید فرش از صنایع بومی ارزآور ایران است که با حمایت های بانک توسعه صادرات ایران، می تواند ارزآوری فعلی این صنعت را به ۱۰ برابر ظرفیت امروز ارتقا دهد.
در ادامه حمایت مالی بانک توسعه صادرات ایران از تولیدکنندگان صادرات محور، این بانک در تامین مالی طرح توسعه واحدهای بافندگی گروه فرش ماشینی فرهی و آقای فرش (شرکتهای اطلس ریس و فرخ سپهرکاشان) مشارکت و با پرداخت بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کردهاست.
لازم به ذکر است، با به بهره برداری رسیدن از این طرح ها، علاوه بر تکمیل سبد محصولات تولیدی شرکت، با تولید فرش ماشینی پشمی و ۱۵۰۰ شانه، این صنعت توان رقابتی بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کرده که نتیجه آن ارزآوری حداقل ۴ میلیون دلاری در سال برای کشور است.
طرح توسعه واحد بافندگی شرکت های قالی شاهکار صفویه ، فرش نگین مشهد ،نساجی آسایش کاشان ، فرش تندیس راوند کاشان و مهرگان بافت پاسارگاد با دریافت بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از دیگر طرح های تامین مالی شده بانک توسعه صادرات ایران در حوزه فرش ماشینی و ریسندگی به شمار می روند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات